Avatar billede peerlarsen Praktikant
04. januar 2013 - 16:23 Der er 2 kommentarer

Sammenligning af to billeder

Hej.

Jeg skal sammenligne to billeder, men jeg kan ikke bare sammenligne dem pixel for pixel, og finde en forskel på den måde.

Motivet på billederne vil altid være ens, men de kan være taget med forskellige kamerar/scanner, så der vil jo altid være forskel på farven i billederne. Tænkte derfor på, om der er nogen som har en god ide, til at finde forskelle på billeder, på en anden måde, end at sammenligne dem pixel for pixel, f.eks. sådan her:

If bmp1.GetPixel(x, y).Equals(bmp2.GetPixel(x, y)) Then
  et eller andet
End If

Hilsen Peer
Avatar billede claes57 Ekspert
04. januar 2013 - 16:39 #1
i irfanview er der en 'effekter/find kanter'
noget tilsvarende og så add/or eller whatever de to billeder logisk - så kun forskelle vil være tilbage.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. januar 2013 - 00:21 #2
Det vil vaere en ret svaer opgave at sammenligne to billeder og se om det er samme motiv.