Avatar billede klarsen85 Nybegynder
04. januar 2013 - 18:28 Der er 1 kommentar

Får ingen forbindelse til nettet via Thomson TG 721 router

Jeg har lige oprettet Telia bredbånd og det er blevet aktiveret idag, men... det virker ikke. Alt ser ud til at gå som det skulle bortset fra at den siger "ingen internetadgang." Jeg har selvfølgelig ringet og checket at de faktisk har oprettet forbindelsen i deres ende, hvilket er tilfældet.

Routeren er sat rigtigt til. Jeg kan finde den både på wireless og med kablet. Jeg kan connecte til wireless-forbindelsen uden problemer, der er fuldt 5/5 signal og det hele, men ingen forbindelse til nettet.

Telia har sagt at de vil sende en tekniker i næste uge, men ham i telefonen sagde at det eneste mulige problem han kunne komme på er at der er fejl i kobberet på selve telefonstikket i væggen. Før nogen begynder at rode rundt i mine vægge vil jeg lige være helt sikker på at det ikke er noget andet.

Har prøvet følgende:
- reset-knappen på routeren
- to forskellige computere, samme problem
- prøvet andre kabler for at udelukke defekt
- ringet til en makker som kom forbi med et andet modem for lige at prøve, uden held
- adskillige andre ting som jeg nu har glemt

På forhånd tak
Avatar billede Bredbaandsluppen Nybegynder
17. januar 2013 - 10:26 #1
Har du fået løst problemet?

Lyser DSL og Internet lampen?

Umiddelbart vil jeg tro at du bare skal vente lidt, da Telias systemer nogle gange kan være lidt langsomme til at opdatere selvom de siger, at de har oprettet det.

Har du haft internet før i samme bolig, så tror jeg ikke det er noget i væggen.

Men jeg går næsten ud fra at du har fået løst problemet?