Avatar billede ahh Nybegynder
06. januar 2013 - 08:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Rapport sideskift efter bestemt post

Jeg har på nuværende tidspunkt poster ud fra elementet aftalernr.
Kunder med navnet f.eks.:
Aa 001 og Aa 002 hvilket kommer på samme side vi gerne skille det af ud fra kundens navn f.eks. Aa 001 på en side og Aa 002 på anden side
Har også en side 3 poster med anden kunde B 005 vis 2 på første side næste på sidste side så sideskift.
Benytter ved sidehoved Ikke med rapporthoved hvis 2 poster på 1 side og Alle sider hvis 1 post pr side.
Benytter access 2003.
Ved ikke lige hvordan jeg skal gøre dette tænker på et bestemt sideskift ud fra kundens navn men ved ikke om det er korrekt så har brug for lidt hjælp.
Avatar billede mugs Novice
06. januar 2013 - 10:12 #1
Grupper efter kunde og indsæt et sideskift.
Avatar billede ahh Nybegynder
06. januar 2013 - 14:04 #2
Hej mugs
Tror nok jeg ved hvad du mener og det virker men kunde Aa 001 og Aa 002 kommer på samme side et eller andet gør jeg forkert med sideskift tænker på placering lige nu er det placeret i bund detaljesektion ellers bliver det samlet fint ud fra post (kunde)
Har brug for lidt mere info hvad gør jeg forkert hvad siger du
Avatar billede mugs Novice
06. januar 2013 - 15:19 #3
Når du grupperer efter kunde har du en gruppefod der fremkommer, hver gang kunden skifter. Og dit sideskift skal ligge i gruppefoden.
Avatar billede mugs Novice
06. januar 2013 - 15:19 #4
Når du grupperer efter kunde har du en gruppefod der fremkommer, hver gang kunden skifter. Og dit sideskift skal ligge i gruppefoden.
Avatar billede ahh Nybegynder
07. januar 2013 - 09:22 #5
Virker skriv som svar så du kan få point
Avatar billede mugs Novice
07. januar 2013 - 09:47 #6
Tak for oing - Jeg har tidligere lagt et svar i #1
09. januar 2013 - 22:20 #7
Bemærk at gruppefodsektionen har en indstilling som på engelsk hedder "Force New Page". Den kan man sætte til "None", "Before Section", "After Section" samt "Before and after Section". Dermed behøves man ikke indsætte et "kunstigt" sideskift.

Desuden mener jeg at Access formaterer rapporten en anelse pænere med overnævnte metode, men det er måske en smagssag.
Avatar billede ahh Nybegynder
10. januar 2013 - 08:27 #8
Tak for bemærkning har prøvet det men kunne ikke få det til at virke på samme måd