Avatar billede rix Praktikant
07. januar 2013 - 03:55 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

PHP verisirion og hvad skal der til.

For et stykke tid siden efterspurgte jeg et tool som kunne fortælle mig hvilken PHP version en server skulle køre med for at køre det jeg laver uden problemer.

Men nu virker den ikke mere samt at jeg ved at den ikke er opdateret (har også været inde på den side hvor jeg henter den fra) at den ikke er nøjagtig da den er blevet opdateret sidst i 2010.

så nu ville jeg lige høre om nogle kender et godt et (helst gratis. ellers et billig en)
Avatar billede The_Buzz Novice
07. januar 2013 - 07:07 #1
http://network-tools.com/default.asp?prog=httphead&host=voresbyg.dk

Brug HTTP Headers funktionen her, og kig i resultatet efter X-Powered-By:

hvor den i mit tilfælde på en af mine servere siger PHP/5.3.3-7+squeeze14

Det er meget sjældent at folk fjerner de X-Powered-By headers, men det kan lade sig gøre.
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. januar 2013 - 09:18 #2
Er det noget du skal teste remote?
Eller er det et test-script, som skal fortælle om en installation kan fortsætte eller ej?
Avatar billede olebole Juniormester
07. januar 2013 - 13:14 #3
<ole>

Jeg er ret sikker på, der ikke findes et sådan tool. Problemet er, at mange 'udviklere' slår fejl, advarsler og meddelelser fra i PHP og opdager derfor ikke, når de koder på en skidt måde.

Har man notices slået til i PHP, får man besked, når man bruger features, der er deprecated og må forventes at forsvide fra sproget i nær fremtid.

Der er nok ikke meget andet at gøre end at finde ud af, hvad det aktuelt gør, at dine scripts ikke fungerer - og så i fremtiden have alle fejlmeddelelser slået til. På den måde vil du altid få besked om uhensigtsmæssige kodevaner, så du kan nå at lægge dem om, inden de for alvor giver dig problemer.

Det bliver interessant at se, hvormange der når at skifte database-API, inden det gamle MySQL-API helt forsvinder fra PHP. Foreløbig er det deprecated - og det er lovet, at det glider ud - men der er formodentlig rigtig mange, der ikke vil opdage det, før det er for sent.

Det gode ved fejlmeldinger i PHP er, at de er indbygget og dermed helt gratis  *o)

/mvh
</bole>
Avatar billede arne_v Ekspert
07. januar 2013 - 18:33 #4
Spoergsmaal kan laeses paa mange maader.

Jeg laeste det som: er der et tool som kan scanne min PHP kode og fortaelle den mindste PHP version som den kan koere med.
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. januar 2013 - 20:41 #5
Jeg læser det som om spørger efterlyser et tool, som kan bruges til install.
F.eks. dette php script, kræver json modul, er ikke installeret osv.
Avatar billede rix Praktikant
08. januar 2013 - 01:46 #6
Jeg er ked af hvis min spøgsmål kan forstås på mange måde... men det er rigtigt som #4 siger det er sådan noget jeg søger.
Avatar billede olebole Juniormester
08. januar 2013 - 02:05 #7
Så er der en pakke som PHP_CompatInfo.

Der er også denne, men den har ikke været vedligeholdt siden 2010, så den, er jeg ikke sikker på, helt holder
Avatar billede arne_v Ekspert
08. januar 2013 - 03:29 #8
2010??

Jeg laeser:

Releases :
    2.11.0 (stable) December 21, 2012
    2.10.0 (stable) November 26, 2012
    2.9.0 (stable) October 30, 2012
    2.8.1 (stable) September 28, 2012
    2.8.0 (stable) September 15, 2012
    2.8.0beta2 (beta) September 7, 2012
    2.8.0beta1 (beta) September 4, 2012
    2.7.0 (stable) September 2, 2012
    2.7.0RC1 (beta) August 17, 2012
    2.6.0 (stable) July 26, 2012
    2.6.0RC1 (beta) July 22, 2012
    2.5.0 (stable) June 18, 2012
    2.4.0 (stable) May 9, 2012
    2.3.0 (stable) March 5, 2012
    2.2.5 (stable) February 24, 2012
    2.2.4 (stable) February 17, 2012
    2.2.3 (stable) February 14, 2012
    2.2.2 (stable) February 9, 2012
    2.2.1 (stable) February 3, 2012
    2.2.0 (stable) February 2, 2012
    2.1.0 (stable) August 24, 2011
    2.0.0 (stable) July 2, 2011
Avatar billede olebole Juniormester
08. januar 2013 - 04:03 #9
Ja, det gør vi begge - men er du helt sikker på, du læste mit indlæg?  *o)
Avatar billede olebole Juniormester
08. januar 2013 - 04:05 #10
Jeg linker til to forskellige ting. Den sidste er et script, som ikke har været opdateret siden 2010  =)
Avatar billede arne_v Ekspert
08. januar 2013 - 04:12 #11
ah - jeg saa ikke at det var to forskellige ...
Avatar billede The_Buzz Novice
08. januar 2013 - 07:08 #12
Beklager - at jeg læste de helt som at du bare ville fiske PHP versionen ud af serverens headers... Men ja jeg tror olebole nok er inde på det rette der i stedet for :o)
Avatar billede rix Praktikant
09. januar 2013 - 22:25 #13
Hej #7 for afprøvet den her i de kommende dage. men tror den på at det er den løgsning jeg vægler. så hvis du ville have point ville du ikke lige ligge en svar.
Avatar billede olebole Juniormester
09. januar 2013 - 22:43 #14
Ellers tak, jeg samler ikke point. På den anden side var både arne_v og jokobdo meget tæt på - og Arne nok tættest. Det må være dem, der 'slås' om pointene  =)

@Arne: Tillykke! Jeg havde slet ikke set, du havde rundet 'det skarpe hjørne' og dermed er blevet 'millionær'.

Det er godt nok lidt af 'et mærke' i E's historie - som med en aktiv Admin burde have udløst en ryddet forside og en flaske god vin. Du må desværre nøjes med et stort, respektfyldt Tillykke herfra  *o)
Avatar billede arne_v Ekspert
09. januar 2013 - 22:48 #15
Jeg har faktisk ikke bidraget med nogen loesning.

Jeg har bidraget med en fortolkning af spoergsmaalet.

Saa ingen point til mig.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. januar 2013 - 22:50 #16
Det er faktisk lidt mere end et aar siden at jeg passerede 10^6.

Og jeg maatte selv annoncere det:

http://www.eksperten.dk/spm/954283
Avatar billede olebole Juniormester
09. januar 2013 - 23:03 #17
At jeg har været sløv, skal sandelig ikke stå i vejen for taknemmeligheden og respekten. Som jeg nu har skrevet i den anden tråd, har du altid været et ovorordentlig vigtigt aktiv for Eksperten og alle os, der færdes på stedet. Det er ikke ofte, man møder så bred og dyb indsigt i én og samme person - og tilmed lyst til at dele den.

Som sagt en uforbeholden og stor Tak herfra!  =)
Avatar billede rix Praktikant
14. januar 2013 - 17:36 #18
Da det ikke ser ud til at nogle ville have point tager jeg dem da bare :)
Hvis der alligvel en (som har været igang med min spøgsmål) som ville have dem så skriv lige ;)

Tak skal i have.