Avatar billede aitnemed Novice
12. januar 2013 - 13:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Powerline adapter - SKAL den i stik i væggen eller dur stikdåse

Hej eksperter.

Jeg har lige fået en Zyxel Powerline adapter (http://www.zyxel.com/products_services/pla4201.shtml?t=p) uden "pass-through" - dvs. intet hun-stik til elnettet i den.

Da mine vægstik allerede er optagede, vil jeg høre, om jeg skal bytte min adapter til en model med pass-through, eller om den fungerer fint, hvis jeg bare sætter den i en stikdåse?

Hurtigt svar værdsættes, så jeg evt. kan nå at bytte den :-)

Mvh. Esben
Avatar billede zagger Juniormester
12. januar 2013 - 14:09 #1
Da jeg købte mine powerline adaptere (ca. 4 år siden) fik jeg at vide at det ikke var optimalt at sætte dem i en stikdåse, da der så ville komme for mange forstyrrelser fra de andre ting der også var sat til.

Så jeg ville nok vælge en med pass-through hvis det var mig.
Avatar billede milter Ekspert
12. januar 2013 - 14:18 #2
Den kan godt sluttes til en stikdåse. Hvis man er bange for forstyrrelser fra andre ledninger, kan det klares med en forlængerledning. På den måde har du også mulighed for at placere den lige præcist, hvor du ønsker det.
Avatar billede aitnemed Novice
13. januar 2013 - 10:53 #3
Tak til jer begge. Ud fra Milters svar vovede jeg pelsen og pakkede den ud.

Den er nu tilsluttet i det ene stik i en dobbelt stikdåse sat direkte i vægstikket (for at komme så tæt på vægstikket som muligt) - og det fungerer fint.

Tak for hjælpen til jer begge.

Hvis I nu begge smider et svar, så deler I pointene.
Avatar billede milter Ekspert
13. januar 2013 - 12:27 #4
Velbekom :-)
Avatar billede aitnemed Novice
26. januar 2013 - 11:27 #5
Nå, vil ikke vente længere.

Milter får pointene. :-)
Avatar billede zagger Juniormester
26. januar 2013 - 12:32 #6
Det er bare i orden. Jeg lærte også noget nyt i denne omgang.  ;)