Avatar billede hjesper Nybegynder
16. januar 2013 - 15:18 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Kassekladde kontonumre

Jeg har et Summa4 Enterprise og skal for første gang lave kassekladde for hele 2012. Jeg synes der er for få kontonumre ?
Skal jeg selv oprette flere numre ? f.eks import/varekøb i Kina mangler jeg.
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
16. januar 2013 - 15:30 #1
Hej

Ja, hvis du synes der er for få kontonmre, kan du bare oprette kontonumre selv.

mvh
Karsten Madsen
AlsIT
Cert. SummaSummarum forh.
Avatar billede b_hansen Novice
16. januar 2013 - 16:06 #2
Husk så også lige, at lave en korrekt opsætning af momskonti, når der skal bogføres handel med Kina. Dette skal indberettes som importmoms i forbindelse med momsindberetningerne.

Opsætningen skal være ligesom EU-moms, men de to momstyper skal holdes adskilt.
Avatar billede hjesper Nybegynder
16. januar 2013 - 16:48 #3
tak for info, men jeg synes der er alt for få kontokoder. Opretter alle selv deres egne kontonumre ? Eller er der nok til at drive et firma ?
mvh henning
Avatar billede b_hansen Novice
19. januar 2013 - 09:25 #4
Som udgangspunkt bør standardkontoplanen være alt rigelig til at drive en mindre virksomhed.
Avatar billede hjesper Nybegynder
01. april 2013 - 13:32 #5
Ok, tak for jeres svar