Avatar billede cdbp Nybegynder
17. januar 2013 - 22:01 Der er 8 kommentarer

Hjælp! Problemer med wifi-dongle.

Hej derude

Jeg har en stationær jeg gerne vil have på det trådløse netværk. Jeg har sådan en D-Link DWL-G132 wifi-dongle.
Uanset hvilket USB-stil jeg connecter den til lyser den ikke og pc'en reagerer heller ikke på at noget bliver sat i USB-stikket.
Den finder heller ingen netværk andet end "Bredbåndsforbindelse" (men den fremgår uanset hvad). Jeg har ikke driver-cd'en til donglen - men den er vel ikke nødvendig?
Mine USB-stik virker fint så vidt jeg ved.

Sidder nogen derude med en eventuel løsning må i meget gerne give lyd. Jeg kører desuden med Windows 7.

På forhånd tak - Mvh CP
Avatar billede BimmmmeR Juniormester
17. januar 2013 - 22:20 #1
Prøv at pille dit firewall program fra.

Typisk kan den blokkere for trafikken.

Ellers, prøv med dette lille fine program:

Network Magic:

http://network-magic.en.softonic.com/

Så burde du kunne få adgang til det hele....
Avatar billede cdbp Nybegynder
17. januar 2013 - 22:39 #2
Tak for svaret..

Har forsøgt at slå firewall fra og genstartet min pc.. Der er stadig intet lys i donglen og stadig ingen forbindelse..

Hvordan fungerer det det Network Magic? Er det drivere, guides eller?
Avatar billede vejmand Juniormester
17. januar 2013 - 22:58 #3
Ved ikke om det evt. kan være driver problem?

Her kan du downloade manual og drivere, men åbenbart ikke driver til Win7
http://www.dlink.com/us/en/home-solutions/connect/adapters/dwl-g132-108mbps-wireless-usb-adapter

Aner ikke om driver til XP evt. kan bruges......
Avatar billede vejmand Juniormester
17. januar 2013 - 23:02 #4
Avatar billede cdbp Nybegynder
17. januar 2013 - 23:29 #5
Måske er det driveren den er gal med.. Men skal have fat i et memory-stick for at smide mappen med driver over på den stationære.. Det ligger jeg desværre ikke lige inde med..

Men tusind tak for svarene..

Hvis jeg køber eks sådan en her:
http://www.edbpriser.dk/wi-fi-dongle/tp-link-tl-wn725n-nano-wireless-usb-adapter-id-6864524.aspx

Tror i så bare det er at plugge den i og så funker det? Eller følger der normalt drivere med til sådan nogle små dongler?
Avatar billede vejmand Juniormester
17. januar 2013 - 23:39 #6
Tror der følger en CD indeholdende driver med: http://www.tp-link.com/Resources/document/TL-WN725N_V1_User_Guide.pdf
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2013 - 13:30 #7
Prøv at tjekke i din enhedshåndtering at Windows ikke må lukke for strømmen til dine usb porte.
Du åbner usb controllere og vælger egenskaber på alle usb rodhub vælger du egenskaber-strømstyring og fjerner tjek tegnet at Windows må lukke for enhederne.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2013 - 13:39 #8
Kan være den skal restartes for at det træder i kraft.