Avatar billede Rapala Nybegynder
18. januar 2013 - 10:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

SD kort

Hej

Jeg har et 4 gb SDHC hukommelseskort, men der er kun ca. 400 MB tilgængelig.
Når jeg åbner det på computeren kan jeg ikke se nogen filer.
Kan der ligge nogle skjulte filer på kortet der ligger og fyldere de resterende 1600 MB?

MVH Jesper
Avatar billede HejHop Nybegynder
18. januar 2013 - 11:56 #1
Det kan der godt. Du kan forsøge at formatere kortet (slette alt indhold). I Windows bruger du stifinder/explorer. Højreklik på kortet i oversigten til venstre og vælg "format". Efter du har formateret kortet kan du tjekke ledig plads igen.

Hvis der stadig kun er 400mb, eller din computer ikke kunne færdiggøre formateringen, så er dit kort defekt.
Avatar billede Rapala Nybegynder
18. januar 2013 - 12:58 #2
Når jeg vil formatere står der at det er skrivebeskyttet.
Hvordan får jeg den væk?
Avatar billede Rapala Nybegynder
18. januar 2013 - 13:09 #3
og kortet er ikke låst på den der "tap" der sidder på siden.
Avatar billede milter Ekspert
18. januar 2013 - 16:05 #4
Avatar billede milter Ekspert
18. januar 2013 - 16:07 #5
Og hvad bruger du kortet til? Telefon, kamera, eller?
Avatar billede thov Forsker
18. januar 2013 - 18:20 #6
Det er måske fordi computeren kun klarer SD kort op til 2GB ?

Der er forskel indeni på 2GB og 4GB, så kortlæseren skal være SDHC kompatibel,
Avatar billede Rapala Nybegynder
19. januar 2013 - 10:05 #7
Tak for alle svarene!

Jeg har lige sat kortet i en Mac, har brugt diskværktøjet på den, det fjernede skrivebeskyttelse og formaterede kortet uden problemer.

MVH Jesper
Avatar billede Rapala Nybegynder
19. januar 2013 - 10:07 #8
.. hvordan giver man point?
Avatar billede milter Ekspert
19. januar 2013 - 18:11 #9
Kan du se og arbejde med kortets indhold på en PC, (dvs. ikke en Mac) nu?

Fordi du selv fandt løsningen, tager du selv pointene tilbage. Det gør du ved at "Acceptere" i #8. Havde andre givet dig løsningen, skulle du bede dem om at lave et "Svar", som du derefter skulle "Acceptere" på samme måde. På den måde bliver pointene flyttet fra din konto til andres.