Avatar billede bio Novice
18. januar 2013 - 15:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan undgår at man at hoppe ned til feltet nedenunder ved tryk på ENTER-tasten ?

Hvis man skriver noget i et felt, eller ændrer noget i et felt, skal dette først stadfæstnes med et ENTER før man går til et andet felt (ellers bliver det andet felt indsat som et =AB1, =E2 osv. i feltet)

Hvis man stadfæstner ændringen med et ENTER hopper man imidlertid ned til næste felt under det, man står i.

Så må man altså med PIL OP hoppe tilbage til den linie (række), man er ved at redigere.

Er der en måde hvor man i stedet for at bruge ENTER kan opnå at man stadfæstner en ændring uden at hoppe til feltet nedenunder?
18. januar 2013 - 15:08 #1
Tab-tasten hopper til feltet til højre for den aktive celle.
18. januar 2013 - 15:12 #2
Desuden kan du under Indstuillinger ændre retnin g ved brug af Enter. Der kan hoppes i alle 4 retninger.

I Excel 2010:
Filer->Indstillinger, Avanceret
Feltet: Efter tryk på Enter flyttes markeringen...
Vælg retning.
Avatar billede bio Novice
18. januar 2013 - 17:24 #3
Tak for svar. Der er ikke mulighed for stadfæstelse uden hop, men hop til højre er bedre end hop nedad, hvis man derved blive på en række, som er naturligt sammenhørende.

Indstillinger findes under <Filer> -> se nedad -> <Indstillinger> <Avanceret>

Hvordan afslutter man et spørgsmål ?
Avatar billede excelent Ekspert
18. januar 2013 - 17:40 #4
CTRL+ENTER så bliver markør i samme celle
Avatar billede vejmand Juniormester
18. januar 2013 - 19:37 #5
Du afslutter et spørgsmål ved at be hjælperen sende et "Svar" som du efterfølgende accepterer.
Her kan du se, hvordan du accepterer et svar: http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo

Hvis du ikke har fået et brugbart svar, sender du selv et "Svar", som du efterfølgende accepterer.
Ellers skal du som udgangspunkt altid sende egne indlæg som kommentar.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2013 - 19:49 #6
Til #3

Du skriver:
Der er ikke mulighed for stadfæstelse uden hop

Jo der er. I Excel 2007, tryk på Office-knappen i øverste venstre hjørne. Herefter Excel indstillinger, Avanceret. Fjern fluebenet i øverste boks ud for teksten "Efter tryk på Enter flytttes markeringen". OK.

Hans
Avatar billede bio Novice
18. januar 2013 - 22:50 #7
dette virker også i excel2010.

og ctrl-enter virker også

mange tak, det mest relevante er sidste forslag, send gerne svar til godkendelse
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2013 - 05:05 #8
OK.
Hans