Avatar billede Sensity Nybegynder
19. januar 2013 - 01:30 Der er 6 kommentarer

Login system med MySQL VB.NET

Hej eksperten.dk

er der nogle som kan hjælpe mig med at lave et login system i vb.net, hvor den trækker Username og Password ud fra en allerede eksisterende database?

har prøvet at få hjælp her inde (http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=6&tid=712878)

men ville lige høre om der er nogle af jer som kan hjælpe mig godt på vej
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2013 - 02:08 #1
Desktop app? Web app?

SQLServer? Access? MySQL?
Avatar billede Sensity Nybegynder
19. januar 2013 - 02:13 #2
hej, det skal være en desktop app, hvor jeg logger ind, hvor den henter oplysninger fra min database
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2013 - 02:17 #3
Du bruger ADO.NET provideren for din database og fyrere en SELECT af med brugernavn og tester om der returneres noget og om password passer.
Avatar billede Sensity Nybegynder
19. januar 2013 - 15:40 #4
Er ikke helt stærk I VB, du kender ikke nogle tutorials til det vel. ?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2013 - 16:46 #5
Hvis du googler:
  vb.net ado.net tutorial
saa er der masser af hits.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2013 - 16:46 #6
En kode stump:

        Public Shared Function IsValid(ByVal un As String, ByVal pw As String) As Boolean
            Dim con As OleDbConnection = New OleDbConnection("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=C:\Databases\MSAccess\Test.mdb")
            con.Open
            Dim cmd As OleDbCommand = New OleDbCommand("SELECT * FROM myusers WHERE un = @un AND pw = @pw", con)
            cmd.Parameters.Add("@un", OleDbType.VarChar, 50)
            cmd.Parameters.Add("@pw", OleDbType.VarChar, 50)
            cmd.Parameters("@un").Value = un
            cmd.Parameters("@pw").Value = pw
            Dim rdr As OleDbDataReader = cmd.ExecuteReader
            Dim res As Boolean = rdr.Read
            rdr.Close
            con.Close
            Return res
        End Function

men du skal laese lidt for at forstaa hvad den goer.