Avatar billede bio Novice
19. januar 2013 - 12:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mit Excel-2010 program udregner ikke rigtig =A1+1, =A2+1, =A3+1 osv. (Ingen udregning)

Mit Excel-2010 program udregner ikke rigtig =A1+1, =A2+1, =A3+1 osv.

Der sker ingen udregning ved downflow.

Feltet A2 (=A1+1) bliver det samme som  A3 (=A2+1) og  A4 (=A3+1)
ved downflov

Der sker derimod en ok udregning hvis jeg i felt A2 skriver  (=A1+1)  idet der så kommer til at stå "2" i feltet A2, osv. for A3 og A4.

Men hvis jeg vælger Ctrl-D (downflow) fra felt A4 til A5 kommer der også til at stå "4" i felt A5 (selv om der i formellinien ved tryk på felt A5 står "=A4+1")
Avatar billede vejmand Juniormester
19. januar 2013 - 13:08 #1
Ikke forstået?
Vil du kopiere formlen =A1+1 nedad?
Eller hvad er det du ønsker?
Avatar billede bio Novice
19. januar 2013 - 22:20 #2
ja,

men jeg vil altså gerne have at hvis der er en
formel i cellen så bliver formlen rent faktisk
regnet ud

(jeg har opdaget at hvis jeg flytter cursoren til
linien for oven hvor formlen ses, så sker der en
udregning)

jeg har gjort denne downflow med Ctrl-D utallige
gange, så jeg forstår ikke hvad der kan være sket.
Avatar billede vejmand Juniormester
20. januar 2013 - 02:30 #3
Måske er det bare mig, men jeg forstårt bare ikke hvad du ønsker?

Kan du lave et eksempempel, hvor du foklarer hvad du har, og hvad du ønsker?
Avatar billede natkatten Mester
20. januar 2013 - 08:50 #4
Er beregningsindstillingen sat til manuel?
Avatar billede bio Novice
20. januar 2013 - 10:12 #5
Til vejmand: Tak for interessen. Man kan vist ikke indsætte billeder her ?, men jeg har sat et billede af situationen ind her: http://www.webkomplet.eu/excel/

Til natkatten: jeg ved ikke hvor man sætter beregningsindstillingen til manuel - hvor skal jeg tjekke dette ?
Avatar billede natkatten Mester
20. januar 2013 - 10:16 #6
I Excel 2007 (dansk version), som jeg har her, kan det f.eks. ske her:

Formler -> Beregningsindstillinger
Avatar billede bio Novice
20. januar 2013 - 10:27 #7
Til natkatten: Mange tak, det løste problemet. Jeg må være kommet til at lave en indstilling til manuel her, formentlig fordi jeg har trykket på F9.

Med Shift-F9 kunne jeg ændre en enkelt søjle, så den blev beregnet automatisk, men kun ved at indstille Formler -> Beregningsindstilling fra "Manuel" til "Automatisk" lykkedes det at få alle søjler i filen til at opføre sig som normalt.

Angiv svar for afslutning.
Avatar billede natkatten Mester
20. januar 2013 - 10:29 #8
Har selv prøvet at komme til at slå automatisk beregning fra ;-)

/natkatten
Avatar billede BentTh Juniormester
20. januar 2013 - 11:01 #9
Jeg anvender version 2010.
Hvis problemet er, at resultatet der står i cellen overover tillægges 1 - hvorfor bruger du så ikke ctrl+c og indsætter formlen i cellerne under?
BT
Avatar billede bio Novice
20. januar 2013 - 11:08 #10
Du mener vel ikke ctrl+c men ctrl+d
Avatar billede natkatten Mester
20. januar 2013 - 11:54 #11
Hvis der kun skal indsættes i en celle er ctrl+d anvendelig (den hurtigste løsning). Hvis der skal indsættes i mange celler, så marker først cellen, der skal kopieres med ctrl+c og marker derefter det område, hvor formlen skal indsættes og tryk derefter ctrl+v