Avatar billede mbs- Nybegynder
21. januar 2013 - 15:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

"Læs mere" med skjult tekst

Hej Eksperten.

Jeg har et problem, som jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig med. Har en side, hvor der er nogle begrænsninger for hvor meget tekst jeg kan have på siden. Derfor er jeg ude efter noget der kan skjule noget af teksten, også nemt klikke "Læs mere" hvorefter den eksisterende tekst, bliver udskiftet med en anden tekst.

http://peecee.dk/uploads/012013/tekst.png

Når man klikker på "Læs mere" skal den udskifte ALT den tekst der står (Tekst tekst tekst tekst) - og erstattes med en anden tekst. Den skal ikke loade hele siden forfra, da det giver hastigheds problemer. Jeg vil KUN ha´ tekst indholdet skiftet ud, når man klikker på "Læs mere"

Er det ikke muligt på en eller anden måde, at ha en skjult tekst, som kun bliver erstattet med den anden tekst - når man klikker på læs mere.

Håber jeg har forklaret det godt nok.

Mvh. Michael
Avatar billede arnbjerg Nybegynder
22. januar 2013 - 06:51 #1
Hvad med at lave et skult lag, som vises når du klikker "Læs mere..."?
Avatar billede arnbjerg Nybegynder
22. januar 2013 - 07:42 #2
jeg lavede lige et eksempel til dig :-)

<head>

<style>
body {
    background-color: #ffffff;
    margin-left: 20px;
    margin-top: 20px;
    margin-right: 20px;
    margin-bottom: 20px;
}
.ekstra {
    position:absolute;
    left:20px;
    top:20px;
    visibility: hidden;
}

</style>

<script type="text/javascript">function show(object) {
if (document.getElementById && document.getElementById(object) != null) {
    document.getElementById(object).style.visibility='visible';
    document.getElementById(object).style.display='block';
}
else if (document.layers && document.layers[object] != null)
          document.layers[object].visibility = 'visible';
else if (document.all) {
          document.all[object].style.zIndex = 100;
          document.all[object].style.visibility = 'visible';
}

function hide(object) {
if (document.getElementById && document.getElementById(object) != null) {
    document.getElementById(object).style.visibility='hidden';
    document.getElementById(object).style.display='none';
}
else if (document.layers && document.layers[object] != null)
          document.layers[object].visibility = 'hidden';
else if (document.all)
          document.all[object].style.visibility = 'hidden';
}

</script>
</head>

<body>
<div style="background-color:#ed1c24; width:768px; height:524px; padding:20px">
<div style="height:450px">
<p>Tekst...</p>
</div>
<div>
<a onFocus="blur()" onClick="show('mere');return" href="#" target="_self">Læs mere...</a>
</div>

<div id="mere" class="ekstra">
<div class="" style="background-color:#ed1c24; width:768px; height:524px; padding:20px">
<div style="height:450px">
<p>Mere tekst...</p>
</div>
<div>
<a onFocus="blur()" onClick="hide('mere');return" href="#" target="_self">Luk...</a>
</div>

</body>
</html>
Avatar billede mbs- Nybegynder
22. januar 2013 - 09:49 #3
Hej.

Tusind tak for det. Det ser ganske fint ud.

- Jeg har bare lige et lille problem. Jeg vil gerne, hvis det kunne lade sig gøre at man kan tilgå den "skjulte" tekst.

Altså f.eks. hvis man går ind på siden og læser "Tekst..." og klikker "Læs mere" og "Mere tekst..." kommer frem. Kan man så tilgå det link hvor kun "Mere tekst..." står skrevet?

Mvh. Michael Bay
Avatar billede mbs- Nybegynder
22. januar 2013 - 14:12 #4
Og med "tilgå den...." mener jeg selvfølgelig at man har muligheden for at lave det som et link. Altså den skjulte tekst.
Avatar billede arnbjerg Nybegynder
22. januar 2013 - 17:14 #5
Nej, det kan du ikke. Så skal du nok finde en anden løsning.
Avatar billede mbs- Nybegynder
22. januar 2013 - 17:41 #6
Jeg prøver at leve uden. Det er egentlig også fint nok.

Du har været til en STOR hjælp. Tusind tak!!! Smid et svar, og du får point.

Mvh. Michael Bay Sørensen
Avatar billede arnbjerg Nybegynder
22. januar 2013 - 18:32 #7
Herligt at kunne hjælpe! :-)