Avatar billede KristianAalling Nybegynder
22. januar 2013 - 00:45 Der er 6 kommentarer

Min bærbar kan ikke tilsluttes til mit tv via HDMI

Hej Eksperter.

Min ACER ASPIRE 5552 kan lige pludselig ikke tilsluttes til mit Phillips TV. Det har virket før hen, men lige pludselig kan min laptop slet ikke registrerer at der bliver tilsluttet et HDMI stik til.

What to do?
Avatar billede mudiiiii Nybegynder
22. januar 2013 - 02:06 #1
Har du prøvet at trykke på "Fn + F5" på dit tastatur ?

Har du evt. opdateret din grafikkort driver?

Har du sat dit tv til den rigtige kanal, (HDMI)? da tv'et giver et lille elektrisk signal til computeren om at der er tilsluttet en skærm til.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
22. januar 2013 - 13:56 #2
Prøv også noget så lavpraktisk som at teste kablet/HDMIporten på tvet med en anden enhed.
Avatar billede KristianAalling Nybegynder
23. januar 2013 - 23:38 #3
Mit HDMI virker fint med min PS3 og mine venners bærbare
Har også prøvet at trykke "Fn + F5" og "Win + P"
Opdaterede mit grafikkort driver for en lille månedstid siden, men ved ikke lige hvor tit det skal gøres?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. januar 2013 - 07:14 #4
Hvad er dine indstillinger for grafikkort og kan du se en skærm derinde?
Husk hvis du kræver en større opløsning/opdatering end dit tv kan klarer, så fejler det (Max PC opløsning på tvet kan på visse modeller være mindre end max opløsningen ved tv-visning)
Hvad med enhedshåndteringen, noget at bemærke der ?
Hvis du har flere HDMI udgange, har du så prøvet alle ?
Hvis muligt så prøv også DVI til HDMI.
Hvad med VGA til dit tv, virker det ?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. januar 2013 - 07:27 #5
ÅHH, overså dit tillægsspørgsmål om driveropdatering.

Teoretisk er det fornuftigt altid at køre med så ny driver så mulig.
Hvis du er lidt uerfaren, så hold dig fra drivere i Beta udgaver og vent på Stabil versioner.

At du opdatere ca. 1 gang om måneden (hvis der er nyere version), samt ved evt. grafiske problemer/installation af nye spil, lyder ganske rimeligt i mine øre.

Rent praktisk nedsættes værdien af GFX driveropdateringer når kortet bliver ældre og kommer ud af fokus.

Med alt dette sagt, så vil der være tilfælde hvor nyeste GFX Stabil driver af en og anden årsag ikke yder som den bør og det derfor vil være en løsning at prøve med næst nyeste.
Avatar billede MadsSorensen89 Nybegynder
05. april 2014 - 23:44 #6
Hej Kristian,

Det kan skyldes en løs forbindelse inde i din computer.
Det er før sket med en acer. Læs evt. denne tråd:
http://www.eksperten.dk/spm/974373

Det kan også være en indstilling, men det skal jeg ikke kunne svare dig på.
Jeg tror måske at supporten på http://HDMIShop.dk/ kan hjælpe dig. De hjalp mig da jeg havde problemer med lyden.