Avatar billede bdef Novice
25. januar 2013 - 23:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Flyt brugere fra et AD på en server til et AD på en anden server (2008)

Jeg har skrevet herinde flere gange fordi jeg havde problemer med at få en SQL server på min 2008r2 server. Løsningen her var at tage en ny PC med 4GByte ram og installere 2008 x86 på den og derefter SQL 2012 x86. Da jeg ikke har noget med performance, så er det jo egentlig godt nok.

Og nu til problemet: På min 'gamle' 2008r2 x64 server havde jeg oprettet et AD, hvori der nu ligger computere og brugere (samt lidt andet der ikke er så vigtigt)  På den nye 2008 x86 server er der installeret AD, som nu er tomt. Hvordan får jeg nemmest flyttet brugerne og computerne over på den nye server?
Avatar billede sup3rior Nybegynder
26. januar 2013 - 00:00 #1
Hvis du vil flytte dem, har Microsoft et værktøj til sagen: http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc974332(v=ws.10).aspx
Avatar billede bdef Novice
26. januar 2013 - 11:19 #2
Tak.

Og gerne en smule hjælp til en amatør (wanna-be) som mig. Under installationen beder den om adgang til en SQL server. Er det til at gemme udtrækket af AD'et på?

Har jeg ret i at jeg så bruger "ADMT v3.2" til at trække ud af min 2008r2 og "ADMT v3.1" til at ligge dem ind i min 2008 igen bagefter.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
27. januar 2013 - 11:11 #3
Hej.

  Nej, brug du bare v3.2 - det betyder blot at dine servere minimum skal være 2003. Er de 2000 skal du ned på v3.1.

De bedste hilsner