Avatar billede Vinteferie Nybegynder
27. januar 2013 - 00:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke opgradere fra Vista SP1 til SP2

Hej Eksperter,

Jeg står med en PC fra 2008. Med Win. Vista SP 1.
Personen der ejer pc'en har prøvet at opdatere til SP2, 5-10 gange, men den mislykkes altid når der står 100%.
Kan ikke huske fejlkoden, men den er noget i stil med "80004005" - som ikke er en konkret fejl, men bare betyder fejl i forsøg på at hente opdateringer vha. Windows automatisk opdatering. Vha. google har jeg fundet ud af, at det vist ikke skulle gøre nogen forskel at gøre det manuelt, da det muligvis kan være noget med, at den ikke kan overskrive bootfilerne, fordi noget er galt eller mangler.

Jeg har selvfølgelig googlet mig til alt hvad jeg kunne finde og prøvet lidt forskelligt af.

Jeg har bl.a. prøvet at køre opdateringen med alle startelementer og alle "ikke microsoft"-tjenester slået fra.
Jeg har kørt Microsofts "Windows Automatic Update Fixer" eller noget i den dur, som fandt en del fejl. Men intet sådan ser ud til at virke.

Jeg har netop taget en komplet backup af pc'en så jeg kan sådan set forsøge alt. Desværre har han ikke en Vista installations dvd.

Pc'en er forresten 32-bit.

Nogle bud på hvad der kan virke?
Avatar billede CCodam Nybegynder
27. januar 2013 - 01:13 #1
80004005 Betyder "Access Denied", hvilket bare siger at der var noget opdatering ikke havde adgang til at gøre.

Der kan være en masse forskellige årsager til dette, så det er desværre svært at sige hvad der kan hjælpe.

Det letteste for jer, nu i har taget backup, er at finde en Vista installation cd og lave en komplet reinstallation.

Ved du om det er en OEM eller Retail version af Vista han har en nøgle til?
I så fald kan jeg stille en .ISO fil til rådighed, i kan brænde en Vista DVD ud fra.
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2013 - 08:32 #2
prøv med denne her
husk at se video først

http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html

m.v.h
27. januar 2013 - 09:30 #3
... Download hele SP2 install 'pakken' - gem et sted du kan finde igen  ;-)
"HøjreMusseTast - Kør som administrator..."

http://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=15278
Avatar billede Vinteferie Nybegynder
27. januar 2013 - 13:36 #4
@CCodam - Koden var noget is til med 80004005, men mener ikke det var sådan den præcist var. Fejlkoden betyder nemlig specifikt: Problem med at hente automatiske opdateringer.

Problemet er at han intet har gemt, altså heller ikke sin produktnøgle.

@treatmenice - Takker den vil jeg forsøge mig med. Har også Hirens BootCD, som måske også vil virke.

@larry - Det vil jeg da forsøge, men umiddelbart tror jeg ikke det vil gøre en forskel, da den fint kan gennemføre at downloade og klargøre installationen. Fejlen opstår efter den er færdig installeret, og efter genstart hvor den eksempelvis siger: "Installerer konfigurationer 4/4 100%". Den fejler altid i sidste sekund.

Tak for svarene hidtil.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. januar 2013 - 15:14 #5
Har du prøvet nogle af disse fixes?
http://windowsfixup.com/2009/05/windows-vista-sp2-wont-install-fixes/
Er et par stykker der har slettet vlits key med held??
Jeg kører dog ikke selv Vista skal siges så her ikke prøvet disse fix.
Avatar billede CCodam Nybegynder
27. januar 2013 - 15:21 #6
#4 Han kan finde sin produktnøgle, så vidt det er en OEM/Retail, ved hjælp af følgende program:
http://www.magicaljellybean.com/keyfinder/
Avatar billede Vinteferie Nybegynder
28. januar 2013 - 09:48 #7
@Xp - Vil prøve at fjerne vlits key også.

@CCodam - Det ville jo bestemt ikke være dumt.

Jeg vender tilbage når jeg har forsøgt jeres forslag :).
Mange tak for svarene hidtil.
Avatar billede Vinteferie Nybegynder
28. marts 2013 - 15:30 #8
@220661 eller @CCodam hvis en af jer ønsker point så post lige et svar.
Et reinstall af SP1 var nødvendigt, da den ikke kunne gendamme systemet langt nok tilbage i tiden.
De postede løsninger virkede dog for mange andre kan jeg se og benyttede mig af det der produktnøgle program.

Så hvis en af ønsker point har i fortjent dem :)
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2013 - 15:48 #9
Vi kan vel begge lægge et svar og dele point?