Avatar billede para7 Nybegynder
27. januar 2013 - 07:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Prestashop auto opgradering expert mode giver js fejl

Ved opgradering af vores Prestashop 1.4.0.0, hvor jeg vælger Expert mode - Major upgrade, her kommer fejl, når jeg klikker Save: "Javascript error (parseJSON) detected for action "updateconfig".
Har googlet fejlen, det ser ud til mange andre har lignende fejl, men har ikke fundet løsningen.
Der står egentlig også "This module is still in a "beta" version.".
"The 1-click upgrade module is up-to-date (your current version is v1.0)"

Nogen der har en ide til at komme igennem den indstilling, fx ændre det direkte i databasen, og hvor ændres det i så fald. Har ledt...
Avatar billede olebole Juniormester
27. januar 2013 - 19:23 #1
<ole>

Jeg ved ikke, om det er denne fil, du anvender, men der står alert'en i linje 4717:

success : function(res, textStatus, jqXHR)
{
    $("#pleaseWait").hide();

    try{
        res = $.parseJSON(res);
    }
    catch(e){
        res = {status : "error", nextParams:nextParams};
        alert("'.$this->l('Javascript error (parseJSON) detected for action ', __CLASS__, true, false).'\""+action+"\".'
        .$this->l('Starting restoration...', __CLASS__, true, false).'");

    }

Den udløses tydeligvis, fordi scriptet af en eller anden grund ikke kan parse strengen res som JSON (TRY-udtrykket).

Du må prøve at alert'e dig frem og finde ud af, hvorfor det ikke lader sig gøre. Det kan jeg ikke komme med gode bud på uden at sidde med koden selv

/mvh
</bole>
Avatar billede para7 Nybegynder
27. januar 2013 - 19:57 #2
Godt arbejde Ole. Nu er det jo sådan, at timerne går med debugging, jeg har allerede brugt en solid uge på projektet, at få en dyrebar Prestashop 1.2.4 renset i databasen og overført fra fastlåst hosting situation, og opgraderet på et pro webhotel. Jeg fik svar fra een på Amino, som mente at Prestashop version 1.4.9.0 er en god og fejlfri version, og at opgradering ikke er det værd.
Jeg tror det vil være klogt nok at håbe på en reel release af autoupgrade modulet indenfor nogle måneder. Der er jo mange der får lignende fejl som mig, og det er fejlrapporteret.

Jeg vist ikke mere at gøre lige nu. Send lige svar for point, vi deler guldet ;)
Avatar billede olebole Juniormester
27. januar 2013 - 20:24 #3
Hehe ... ellers må du prøve med noget 'parasyvologi'. Et par kyllingeknogler og et sølvpapirsovertræk til hatten siges at kunne gøre underværker på udsatte steder  *D

Ellers tak, jeg samler som bekendt ikke. Du accepterer bare svaret, så tråden lukkes - og så håber jeg, det løser sig med tiden  =)
Avatar billede para7 Nybegynder
28. januar 2013 - 07:47 #4
Tiden læger nok alle sår bedre end sølvpapirshat ;) Takker...
Avatar billede olebole Juniormester
28. januar 2013 - 16:11 #5
*LoL* så sandt, så sandt! Selvtak  *o)