Avatar billede hypofysen Nybegynder
28. januar 2013 - 06:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

find udenlandsk ip adresse til test

Jeg har forsøgt at lave sådan at hvis en svensker, eller nordmand går ind på min side så skal sproget automatisk være det pågældende.

Men hvor finder jeg en svensk eller norsk ip adresse så jeg kan teste det?
Avatar billede Temp_dk Nybegynder
28. januar 2013 - 07:26 #1
En anden løsning kunne værre at se hvilket sprog brugers browser understøtter.

her er eksempel fra apache webserver

<?php
echo $_SERVER['HTTP_ACCEPT_LANGUAGE'];
?>

output i brugers prowser
da-DK,da;q=0.8,en-US;q=0.6,en;q=0.4
Avatar billede arne_v Ekspert
28. januar 2013 - 15:39 #2
re #1)

Der er mange skandinaver som koerer med engelsk software og engelsk config.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. januar 2013 - 15:41 #3
re spm)

Kan du ikke lave en test hvor du overskriver client IP addresse med en kendt NO/SV IP addresse?
Avatar billede hypofysen Nybegynder
28. januar 2013 - 16:09 #4
re #3 det er det jeg gerne vil, men har ingen kendte norske eller svenske  ip adresser endnu
Avatar billede arne_v Ekspert
28. januar 2013 - 16:23 #5
Find en kendt norsk eller svensk server, slaa deres IP addresse op og brug den.
Avatar billede hypofysen Nybegynder
28. januar 2013 - 17:40 #6
Det anede jeg ikke man kunne :)
jeg fandt dette link: http://www.yougetsignal.com/tools/web-sites-on-web-server/

smid et svar arne
Avatar billede arne_v Ekspert
28. januar 2013 - 19:07 #7
ok
Avatar billede Temp_dk Nybegynder
28. januar 2013 - 22:30 #8
Her er en oversigt over IP adresser

Svenske IP adresser
http://www.nirsoft.net/countryip/se.html

Norske IP adresser
http://www.nirsoft.net/countryip/no.html

Blot husk på at en ip adresse fortæller lige så lidt om brugers sprog præferencer som $_SERVER['HTTP_ACCEPT_LANGUAGE']