Avatar billede hersker_dk Nybegynder
28. januar 2013 - 12:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tilgå NAS via Ipad

Jeg har en readyNAS, hvor jeg gerne vil have adgang via min Ipad.

Er der ikke muligt at tilgå NAS'en somom det var det drev (og ikke via dlna og lign)?
I så fald, hvordan gør jeg det?
Avatar billede JonL Nybegynder
28. januar 2013 - 13:57 #1
Nok ikke som et drev som du kender fra Windows.
Drevbokstaver er mest en Windows ting.
I *nix-verdenen er det mappede undermapper.

Der findes en række Apps fra QNAP - mener at der er en file manager blandt dem. Tag på shoppingtur i appstore og se hvad du kan finde når du søger efter QNAP.

Alternativt en filmanager app som kan håndtere enten SMB, CIFS eller Webdav.
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
31. januar 2013 - 14:11 #2
jeg kunne ikke bruge apps fra QNAP - kunne ikke bruges til ReadyNAS.
Men ved en søgning på "file", fandt jeg en apps "FileExplorer" som virker ok. Her kan man tilgå NAS'en på samme måde som et drev i windows.
Det eneste der er lidt træls er, at hastigheden ikke er den hurtigste - jeg ved ikke om det skyldes min Ipad eller selve App'en. (Det tager nemt op til 5 sek at åbne et billede).

Er der andre der har erfaring med dette og har en app I kan anbefale?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
31. januar 2013 - 17:08 #3
Hej.

  Tag et kig på Stratospherix FileBrowser (http://www.stratospherix.com/products/filebrowser/) - jeg bruger den både til Win-dåser og et NAS uden problemer.

De bedste hilsner
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
06. februar 2013 - 12:40 #4
Tak for jeres indlæg.
CRKrogh - findes Stratospherix FileBrowser ikke i en lite version, så man kan prøve den inden man køber den?

Hvis ikke holder jeg mig til FileExplorer - virker fint (bortset fra hastigheden :-( - men det kan måske skyldes Ipad'en).
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. februar 2013 - 19:25 #5
Hej igen.

  Jeg må være dig svar skyldig der. Jeg bruger den selv på en iPad2 uden problemer mod både Windows-shares og et NAS.

/Carsten
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
26. februar 2013 - 13:49 #6
Jeg holder mig til FileExplorer.

CRKrogh - hvis du ligger et svar, får du point for inputs.
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
08. juli 2013 - 22:29 #7
Lukkes