Avatar billede PDsMS Novice
01. februar 2013 - 10:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opdelt celle

Hej Folkens magler lidt hjælp til hvordan jeg laver en fordeling som ligner det her

http://www.lisbethshjemmeside.dk/excel/excel2002xp/encellemedenskraalinjei/billeder/3.jpg

men som rent faktisk virker... :D
Avatar billede jernrosen3 Forsker
01. februar 2013 - 10:38 #1
Opklarende spørgsmål :

Er det en deling af tekst, så der kan skrives i både øverste OG nederste trekant? Åltså en merge across 2 celler?

Eller er det bare en streg over tekst? Det kan opnås rimeligt nemt ved at justere tekst til center - både vertikalt og horisontalt.
Avatar billede vejmand Juniormester
01. februar 2013 - 11:00 #2
Der er bare en streg over tekst....
Avatar billede PDsMS Novice
01. februar 2013 - 11:03 #3
det er en deling af tekst, så der kan skrives i både øverste OG nederste trekant? Åltså en merge across 2 celler.

Det er for at kunne se hvad der er hvad i en tabel.
Avatar billede vejmand Juniormester
01. februar 2013 - 11:32 #4
Sorry, min kommentar var en forklaring på linket.
Havde ikke læst spørgsmålet rigtig.......
Avatar billede jernrosen3 Forsker
01. februar 2013 - 15:34 #5
Hmmmm - den eneste løsning jeg sådan lige kan komme i tanke om er at indsætte 2 tekstboxe med transparent baggrund ( eller wordart ) over feltet med skråstregerne.

Det er ikke særligt elegant; men det virker.
Avatar billede jens48 Ekspert
01. februar 2013 - 17:41 #6
Er det ikke blot et spørgsmål om at lave to linier tekst i cellen? Den første linies tekst højrestillet (ved hjælp af mellemrum) og den anden linie venstrestillet. Linieskiftet laves med Alt + Enter. Den skrå streg findes under celleformattering
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2013 - 17:57 #7
Kan du bruge dette eksempel til noget?
Hans

http://gupl.dk/691170/
Avatar billede PDsMS Novice
05. februar 2013 - 07:44 #8
Jeg har prøvet mig lidt frem, men syntes da bare ikke rigtig det ser ret pænt ud?

http://sdrv.ms/YQ6kMt
Avatar billede PDsMS Novice
17. april 2013 - 08:11 #9
Da jeg stadig ikke har fundet et svar slutter jeg spørgsmålet med mit eget svar.... ;)