Avatar billede dang Praktikant
01. februar 2013 - 18:49 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Stueantenne til TV

Hejsa Eksperter.

Jeg har prøvet at kigge lidt på en stueantenne til mig gamle 28" tv !
Jeg har lige opsagt mit tv abbonement da jeg ikke ser ret meget tv og syntes det er lidt for dyrt i forhold til hvor meget jeg bruger det !

Er der nogen herinde der har helt styr på hvad jeg skal bruge ? Findes der en antenne man kan sætte direkte til det gamle analog tv eller skal jeg have en boks af en art ?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2013 - 18:54 #1
Du skal under alle omstændigheder have en boks, da analoge kanaler ikke kører længere på antenne basis.
Harald nyborg har en mpeg 4 boks til ca 400 tror jeg og med den kan du se gratis kanaler som ikke kræver en dvb t2 boks.
http://www.harald-nyborg.dk/p4945/denver-mpeg4-dvb-t-boks
De har også en antenne med forstærker:
http://www.harald-nyborg.dk/p1272/inde-antenne-dvb-t-dab-vhf
Ved dog ikke hvor godt dette udstyr er
Avatar billede jbz Novice
01. februar 2013 - 19:12 #2
Hvis du har en fornuftig pc kunne du overveje at anskaffe en digitaltuner til Usb. Sandberg har en med antenne til omkring 200kr. Så kan du se DR  og evt. andre ikke krypterede kanaler. Og evt tilslutte til TV med de rigtige propper!
Avatar billede dang Praktikant
01. februar 2013 - 19:42 #3
Jeg sad lige og overvejde at købe en fladskærm på DBA, så er jeg fri for at købe den boks ! Man kan jo sagtens få en god fladskærm til 1000,- på dba med digital tuner !
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2013 - 19:46 #4
Ja det er også en mulighed.
Du skal bare lige være klar over at tuneren skal være en mpeg 4 tuner. Ellers duer det ikke.
Avatar billede dang Praktikant
01. februar 2013 - 20:04 #5
Mange tak for hjælpen :)
Send svar begge to, så deler i point !
Avatar billede jbz Novice
01. februar 2013 - 22:30 #6
Tuneren er en MPEG 4 og den har også DAP radio indbygget. Da jeg købte en blev jeg forundret over at den stak knap en cm. ud af USB stikket. De medfølger en adapter så'n at der kan tilsluttes en alm antenne.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2013 - 08:49 #7
svar
Avatar billede dang Praktikant
03. februar 2013 - 18:13 #8
Mange tak for hjælpen :)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. februar 2013 - 19:07 #9
Velbekomme og tak for point