Avatar billede __Allan__ Seniormester
01. februar 2013 - 20:15 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kan man lave en genvej, der åbner IE med x antal faner ?

Vedr. IE 9 under win 7

På mit arbejde er browseren sat op til en bestemt side der åbnes som standard. (styret centralt fra IT, så får ikke lov at ændre det.)
Siden er uinteressant, og IT har forsøgt at tilbyde denne samt en fra vores side valgt hjemmeside åbnes som to faner, men pga en bug i IE vises en ekstra fane foran de andre. (MSN.com) så de har valgt at gå tilbage til løsningen med én side som standard.

Min tanke er, om det er muligt at oprette en genvej som så ligger på skrivebordet, men som åbner x antal sider som faneblade?

Jeg mener at have haft denne løsning i Firefox, ved at sætte et skilletegn mellem adresserne til de enkelte sider...

Nogen der kender en smart løsning ?
Avatar billede CCodam Nybegynder
02. februar 2013 - 00:39 #1
IExplorer.exe har desværre kun mulighed for at modtage én URL.

Men vi kan lave et .BAT script med følgende indhold:

Grunden til timeout 1 er at vi bliver nød til at vente på et Internet Explorer processen starter, før vi kalder den næste, for at få de resterende som extra tabs :)
Det er muligt at du bliver nød til at forhøje denne værdi, men 1 sekund virkede fint hos mig.
Avatar billede __Allan__ Seniormester
03. februar 2013 - 14:58 #2
Tusind tak for dit svar.

Fandt ud af at jeg kunne tilføje genveje til programmer og ligge den i startup, så det hele starter op.
Skulle dog lige tilrette rækkefølgen og tilføje lidt yderlige timeouts.

Tror det vil gøre en masse kollegaer glade...

Endnu en gang tak for hjælpen!

Hilsen Allan