Avatar billede jladk1 Nybegynder
04. februar 2013 - 11:29 Der er 1 kommentar og
1 løsning

SBS2011 exchange opsætning til flere eksterne mailbokse f.eks xx@mail.dk + xy@mail.dk

Hejsa

Jeg er for første gang ved at konfigurere en exchange server. Det var meningen at vi skulle hente *@mail.dk men vores udbyder understøtter ikke exchange. Så nu er jeg nød til at opsætte hver enkelt mailboks på serveren. (xx@mail.dk, xy@mail.dk osv.)

Er der nogle som har et godt link som beskriver hvordan man skal gøre.
I er naturligvis også velkommen til at skrive det her.
Vi bruger one.com som web/mail hotel.

På forhånd, mange tak for hjælpen
Avatar billede micma18_ Nybegynder
04. februar 2013 - 15:52 #1
øhhmmm.... Det er nok lidt af en mundfuld, at kaste sig ud i, hvis I er på bar bund med hensyn til den slags.

Men den korrekte måde at opsætte det på, er ved at få one.com til at opsætte en MX record i deres DNS server, som peger på jeres Exchange. Så skal I bare opsætte mail konti på serveren. (Få en til at hjælpe jer, for der er også et par andre indstillinger skal stilles!)

Alternativt, så er der i en SBS server, indbygget en simpel pop3 connecter. Den kan stå og tømme pop3 konti (ved ikke om accellerator hacked virker på nyere Exchange, men ellers ned til hvert 5min.)
Den opsættes under Network -> Connectivity -> POP3 Connector, i Windows SBS Console. Og så kan I bare dirigerer mails ned i de mailbokse i ønsker.
Avatar billede jladk1 Nybegynder
04. februar 2013 - 21:23 #2
Fandt faktisk selv den med pop3 i SBS, så det er den løsning jeg i første omgang har brugt.

Men løsningen bliver nok mx-record, men skal lige have de sidste ting på plads før end jeg flytter de andres mailkonti