Avatar billede hvoss Praktikant
05. februar 2013 - 15:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Advarsel hvis man forsøger at sende mail til mange modtagere

Kære alle,

Jeg arbejder i en stor organisation, hvor en medarbejder i dag ved en fejl kom til at sende en mail med personfølsomme oplysninger til mailing gruppen "Alle ansatte" i stedet for til de få personer, som skulle have haft den.

Er der nogen måde, hvorved man kan få en advarsel op, hvis man forsøger at sende en mail til bestemte mailgrupper eller fx til X antal modtagere?

Hvis denne funktion ikke findes, kunne den så programmeres som en plug in eller lignende?

Vi bruger Outlook 2003.

VH Henning
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2013 - 03:51 #1
man plejer at lave en mailing liste, hvor man så sender til en enkelt adresse, der sender videre til alle dem på listen.

email protokollen gir ikke mulighed for at begrænse antal TO, eller BCC, så det blir i vist nød til.
Avatar billede hvoss Praktikant
14. februar 2013 - 10:44 #2
Ja, det er en sådan mailing liste vi har til "alle medarbejdere" og det ville være hensigtsmæssigt, at man kunne begrænse brugen af denne mailing liste - fx at kun bestemte personer havde adgang til at anvende mailing listen.
Avatar billede hvoss Praktikant
30. marts 2013 - 20:07 #3
Sagen lukkes.