Avatar billede MrGamer-KBA Nybegynder
10. februar 2013 - 11:35 Der er 14 kommentarer

laptop til gaming/skole

hej alle sammen.

jeg står i øjeblikket og leder efter en bærbar primært til gaming men skal dog også bruge den til skole brug her til april.

har tidligere haft 2 bærbar hvor jeg har haft problemer med køling, larmende blæsere, og at de ikke kunne klarer at kører flere timer af gangen.

for tiden gamer jeg WoW, Call of Duty: BO2, Borderlands 2.

mit budget ligger på omrking 7000 kr, men er dog villig til at gå lidt højere for at få noget kvalitet.

har haft fundet frem til 3 bærbare som jeg har overvejet lidt, men ved ikke om det noget værd.

MEDION® AKOYA® P7815
http://www.medion.com/dk/prod/MEDION%C2%AE+AKOYA%C2%AE+P7815+%28MD+98251%29/30014937A1?category=multimedia_notebooks&wt_mc=dk.extern.pricecom.edb.beezup&wt_cc1=preisvergleich&wt_cc2=30014937&wt_cc3=edb&utm_medium=produktvergleich&utm_campaign=edb

MSI GE60 0ND-442NE
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/MSIGE60422/msi-15-6-barbar-computer-ge60-0nd-422ne

ved godt MSI'en er fra elgiganten, men det er dog kun fordi de kører tilbud på den for tiden.

ASUS K55VM-SX036V
http://www.proshop.dk/Baerbar/ASUS-K55VM-SX036V-2348034.html

har dog også overvejet en alienware M14x men synes den hurtigt løber op i høj pris, hvis man skal ændrer specs lidt.
Avatar billede sadolin1978 Novice
10. februar 2013 - 15:23 #1
Asus har et godt ry blandt spil folket og det samme har MSI, Medion er godt nok ejet af Lenovo men ses stadig som et billig mærke. Alienware er for dyrt i forhold til spec. men når det er sagt så prøv evt at se her.

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=704500020&gruppe=visionnotebook
Avatar billede MrGamer-KBA Nybegynder
10. februar 2013 - 16:22 #2
hmm den du har linket ser meget god ud, også til den prisen, havner dog på næsten 8500 for at få en 750gb HDD med...

men vil skubbe medion bærbaren, fordi som du siger hvis det er et billigt mærke vil jeg ikke tage chancen og ende med noget som ikke er godt igen.

hvis det stod mellem de 2 andre, Asus & MSI, hvilket vil du så mene er den bedste?

der er kun 2gb ram forskel, og vil mene grafikkortet i MSI'en er bedre + den har 2...
men det ekstra grafikkort burde da ikke gøre nogen forskel?
Avatar billede MrGamer-KBA Nybegynder
10. februar 2013 - 16:46 #3
har lige fået set lidt nærmere på Vision S-Series S3568 fra dit link... og fik set at den havner på 9000 hvis jeg skal have HDD + windows med... så den bliver lige dyr nok...
Avatar billede sadolin1978 Novice
10. februar 2013 - 18:01 #4
hvis valget står mellem Asus og MSI ville jeg personlig gå efter Asus, men jeg kan dog se du vil få en mindre og lidt langsommere HDD samt kun 6 Gb ram hor der i MSI`en sidder 8.
så mit forslag nu ville være tag ud og se på begge 2 fysisk og se hvilken der ligger bedst til dig mht. til tastetur samt vægt.
Avatar billede MrGamer-KBA Nybegynder
10. februar 2013 - 19:33 #5
hmm har lige set lidt nærmere på Asus computere og faldt over noget meget sjovt

fandt en anden som umiddelbart har nøjagtig samme specs, kan dog ikke se nogen forskel?
ved ikke om du kan se hvad forskellen er?

den ene er den første som jeg fandt:

ASUS K55VM SX036V
http://www.edbpriser.dk/baerbar/asus-k55vm-sx036v-id-6865734.aspx

ASUS N56VM S4157V
http://www.edbpriser.dk/baerbar/asus-n56vm-s4157v-id-6756298.aspx

eneste forskel jeg kan se er at N56VM kan kører 1920x1080 opløsning, mens den anden kan kører 1366x768
Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
11. februar 2013 - 16:34 #6
http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.pricerunner.dk%2Fpi%2F27-2849914%2FBaerbare%2FASUS-K55A-SX422H-Produkt-Info&h=DAQHa64tQ denne er en asus og den har i7 3,4 GHz 6 gb ram og koster 5000... skulle mene der er gode kræfter i den.
Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
11. februar 2013 - 16:35 #7
lol linket ser misvisende ud! bare rolig i kommer ikke ind på min FB...
Avatar billede MrGamer-KBA Nybegynder
11. februar 2013 - 18:25 #8
intel hd graphics 4000 er ikke et godt nok grafikkort desværre, men ellers en rigtig god pris.

den skal kunne trække WoW, Borderlands 2 og CoD: Black Ops 2 som minimum på medium grafik.

men de 2 Asus'er som jeg linkede til i #5, er der nogen som kan finde en forskel på dem? udover prisen selvfølgelig... synes nemlig der stor prisforskel i forhold til de få forskelle på specs..
Avatar billede sadolin1978 Novice
11. februar 2013 - 19:44 #9
S4157V har ikke hypertrading men den køre full HD

SX036V har hybertrading men køre ikke full HD

mit bud hvis du ikke køre full HD film ville være SX036V hvis du kan leve med den lidt lavere opløsning
Avatar billede MrGamer-KBA Nybegynder
11. februar 2013 - 19:46 #10
hvor stor betydning har hybertrading?
Avatar billede sadolin1978 Novice
11. februar 2013 - 20:11 #11
Mit ærlige svar er ved det ikke, og jeg må indrømme i det tilfælde med de 2 maskiner så jeg nok mere på prisen da det så er til at smide 2 Gb ram mere i den bilige så du kommer op på maks. Men det er jo på bekostning af opløsningen
Avatar billede MrGamer-KBA Nybegynder
11. februar 2013 - 21:10 #12
hmm okay...

hvis jeg nu valgte at købe Asus K55VM SX036V ville det så eventuellt være værd at give de ekstra 2000 kr for MSI'en?

den har et GTX 660M hvor Asus har GT 630M
MSI har også 8gb ram, kan upgrades til 16, hvor imod Asus har 6gb og kun kan gå op til 8gb

CPU er nøjagtig den samme...

mit største problem med hensyn til disse bærbar er dog varme, eventuellt blæser støj og om bærbaren kan klarer måske 12 timers gaming.
har som sagt haft 2 bærbar gennem tiden hvor varme og blæser støj/problemer har drillet mig meget, og de ikke har kunnet klare at arbejde i længere tid
Avatar billede MrGamer-KBA Nybegynder
11. februar 2013 - 23:22 #13
okay har fundet ud af at jeg vælger en MSI model

har dog 2 modeller i tankerne nu

det er:
MSI GE60 0ND 422NE
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/MSIGE60422/msi-15-6-barbar-computer-ge60-0nd-422ne

pris: 8000 + gratis taske (denne uge)

MSI GE60 0ND 296NE
https://www.fcomputer.dk/computer/b%C3%A6rbar/msi/ge60-0nd-296ne-6gb-core-i5-15.6%E2%80%B3-2gb.html

pris: 7500

forskellen er 2gb ram mere i 422NE

hvad synes i jeg skal købe? hælder mest til 422NE
Avatar billede sadolin1978 Novice
12. februar 2013 - 11:51 #14
set udfra prisen på de 2 MSI`er så passer de ca 500 med prisen på de 2 GB ram der er forskel på.
Samlignet med ASUS for du en større HDD samt hurtigere

hvordan med kølingen ved jeg ikke det plejer at være opgaven på bærbare men MSI har også et godt ry blandt gamer folket efter hvad jeg har hørt.

så nu kan jeg kun sige tag ud og se om du kan finde de 2 modeller og se hvad der ligger bedst i hånden