Avatar billede simone007 Juniormester
14. februar 2013 - 10:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Trådløs hastighed ift. Internet hastighed

Jeg overvejer at øge min Internet hastighed og har brug for lidt hjælp til om det overhovedet vil ændre noget for mig.

Jeg har i dag en 30/30 forbindelse som jeg kun kører trådløst på. Den reelle hastighed jeg oplever ligger derfor på omkring 19/19.

Jeg er i tvivl om hvorvidt dette hastighedstab er relativt. Dvs. er de 19/19 en absolut max hastighed jeg kan opnå med det udstyr jeg har, eller er det et procentmæssigt tab således at hvis jeg øger hastigheden til fx. 40/40, så vil jeg opleve en højere hastighed end 19/19?

Jeg kan ikke huske navnet på min router. (leveret af Waoo). Det udstyr jeg bruger er iPad3 og Lenovo Thinkpad T41 fra 2012.
Avatar billede Blandy Praktikant
14. februar 2013 - 11:24 #1
Hvis jeg var dig ville jeg smide et netværks kabel på en computer, og teste din hastighed igen. For så får du et billede af hvad du reelt har af hastighed fra dit hjem og ud. Når du bruger trådløs vil der altid være noget tab af signal, der forringer din båndbrede.

Men prøv at sætte et netværkskabel på en computer og test som sagt. Og er den ikke højre end de 19/19, ville jeg klage til waoo over det, når du betaler for en 30/30. Du burde nok have cirka de 22 - 25 Mbit ud af de 30.

Så det vil ikke rigtig hjælpe hvis du opgraderede din internethastighed, hvis du alligevel har tab fordi du bruger trådløst signal, som alligevel taber en del af båndbreden.
Avatar billede simone007 Juniormester
14. februar 2013 - 12:09 #2
Jeg har 30/30 på kabel

Så det besvarer desværre ikke rigtigt mit spørgsmål
Avatar billede Blueeyez Mester
14. februar 2013 - 12:35 #3
#2 Jeg tror problemet er dit trådløse udstyr der ikke egner sig, enten så er det routeren der ikke kan leverer den mængde data eller os er det computeren/ipaden der ikke kan modtage så store mængder data..
Avatar billede Blandy Praktikant
14. februar 2013 - 13:38 #4
Trådløs N kan leverer 300 Mbit, og det understøtter de fleste computer og tablets. Så det er sandsynligvis det trådløse der skal kigges på.

er hastigheden 19/19 hvis du står klos op af din trådløse router med din ipad/computer og laver målingen?
Avatar billede Blueeyez Mester
14. februar 2013 - 13:47 #5
#4 Kommer da helt an på hvilket trådløs udstyr man sidder med.. tænker på:

Router
Bærbar
Ipad

Dog lige nu primært Bærbar og router da det er der vi kan gøre noget ved det.. ipad kan vi ikke tilgå...
Avatar billede Blandy Praktikant
14. februar 2013 - 14:12 #6
#5 Også derfor jeg siger "de fleste computer og tablets". Du skal faktisk ha ret gammelt udstyr efterhånden, hvis det ikke skal kunne håndter N teknologi på wifi.

Alle ipads kan håndter wifi fra A til N teknologi. som den mixer imellem. Som standard.

Routere i dag kan veksle imellem b til n.
Avatar billede Blueeyez Mester
14. februar 2013 - 14:35 #7
#6 Det er nu mere det du skriver at -N kan levere 300 mbit/s da der ved 300 mbit skal 2 antenner til og udstyret skal os være ordentligt og da simone007 skriver at det er standard udstyr så tvivler jeg på det men en tommelfinger regel når man bruger trådløs er at sææte det til -n only da det ikke har sorte huller som -g er kendt for og korrekt i dag har meget udstyr -n trådløs men derfor behøver det ikke at være godt udstyr..

Vil os påpege at bærbaren umiddelbart ikke har -n i sig og derfor er det nok mest den der er synderen
Avatar billede simone007 Juniormester
02. januar 2015 - 11:06 #8
-