Avatar billede plmh Nybegynder
15. februar 2013 - 10:35 Der er 1 løsning

PP master vil ikke ændre tekstfarve

Jeg har brug for automatisk at få tilrettet PowerPoint-filer, når jeg importerer dem i en ny PP-fil. Når jeg importerer (eller kopierer) en PowerPoint-fil med grafik-baggrund og kulørt tekst, vil jeg have sort baggrund og hvid tekst. Derfor har jeg redigeret masteren, men kun med delvis succes.

Den sorte baggrund kan jeg godt få PP til at lave automatisk for alle slides, jeg indsætter, men jeg kan ikke få den til at ændre tekstfarven i det såkaldte "objektområde for autolayout", hvor teksten befinder sig. Hvordan får jeg PP til også at ændre tekstfarven for alle slides, når jeg ændrer det inde i masteren?

(Og teksten er ikke et billede! :-) Jeg kan nemlig redigere i teksten for hvert enkelt slide - men vil nu gerne gøre det via masteren, da jeg jævnligt vil få brug for det).

Det er Microsoft PowerPoint 2003.

Mvh Peter
Avatar billede plmh Nybegynder
22. april 2013 - 11:20 #1
Har ikke fundet en løsning. Og andre har tilsyneladende heller ikke :-).

Men hermed har jeg både sparet og tjent 100 point, og det giver jo i alt 200 point (idet hvad der er sparet, er tjent), hvilket er det dobbelte af, hvad jeg satte ud, og jeg får endda de 100 af dem retur, så det giver i alt 300 point til mig, og det er da en udmærket fortjeneste ;-). Så det...