Avatar billede Kugelmann Nybegynder
18. februar 2013 - 11:26 Der er 3 kommentarer

Mystisk fejl ved opdatering via vba og netværksdrev.

Hejsa!

Jeg har et mystisk problem som jeg håber nogen kan løse for mig ?

jeg har et excel ark som jeg opdateret ved hjælp af vba kode hvor den henter data fra en ekstern kilde. (et andet excel ark)

sagen er den at benytter jeg det mappede J drev så fungere dette fint.. men bruger jeg netværksstien så køre den koden fint men opdatere intet... og jeg får ingen fejl retur på det ?

altså denne funktion virker:

Workbooks.Open Filename:= _
        "J:\sti\T-Logblad.xlsm" _
        , UpdateLinks:=3, ReadOnly:=True

og denne funktion virker ikke:

\\domæne\sti\T-Logblad.xlsm

dette gælder i alle udgaver af excel.

håber nogen kan hjælpe

/steffen
Avatar billede martens Guru
18. februar 2013 - 14:07 #1
Kender du IP-adresen på serveren ?

Jeg kunne forestille mig dette : \\IP.IP.IP.IP\share\filnavn.xlsm
Avatar billede Kugelmann Nybegynder
18. februar 2013 - 15:59 #2
Jeg forsøge at kontakte vores IT afd og høre om de vil udlevere den og i så fald teste det af..

jeg vender tilbage =)
Avatar billede Kugelmann Nybegynder
25. februar 2013 - 10:59 #3
Det viser sig at hvis stien er for lang så springer VBA den over..

Flot!!! ?? =D

direkte ip løste desværre ikke problemstillingen..