Avatar billede sth Novice
19. februar 2013 - 22:09 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

ingen FTP

Hej jeg er lige skiftet fra stofa til waoo
hastigheden er ok og stabil men jeg kan ikke få min ftp til at virke
jeg mener selv jeg har forward'et port 21 til min synology nas men jeg kan ikke komme i genne når jeg er uden for mit eget netværk
hvis jeg er på mit net værk og laver en ftp til min synology  med ip 192.168.1.2 (samme adresse som jeg arh lavet port forwarding på så kommer jeg igennem  men altså ikke nå jeg er uden for eget netværk

Hvad kan der være galt?
Avatar billede Blueeyez Mester
19. februar 2013 - 22:20 #1
Husk at åbne din gateway, det er nok 192.168.1.100 du kan finde den i cmd med ipconfig..
Avatar billede Blueeyez Mester
19. februar 2013 - 22:29 #2
Avatar billede sth Novice
19. februar 2013 - 22:29 #3
ok hvor åbnes den ?
Avatar billede sth Novice
19. februar 2013 - 22:38 #4
er det ikke bare en alm  port forwarding  du har lavet på ftp?
Avatar billede Blueeyez Mester
19. februar 2013 - 22:48 #5
#4 jo ud over den ikke er henvist til en bestemt pc men derimod min gateway :-)
Avatar billede sth Novice
19. februar 2013 - 23:28 #6
ja ok jeg kan bare ikke se hvordan ejg kan gøre det på min...

du kan se mine muligheder her halstat.dk/ftp/ftp.docx
Avatar billede Blueeyez Mester
19. februar 2013 - 23:47 #7
Hmm undre mig over de muligheder du har, så googlede det og endte her: http://hwt.dk/Forum/323153/Ny-fiberforbindelse-Kan-ikke-portforwarde-paa-den-router-hjaelp

Kort fortalt så lader det til du skal købe en router og oprette forbindelse fra den, men kontakt lige SE (antager det er dem du er ved)
Avatar billede jensenjs Juniormester
20. februar 2013 - 10:57 #8
Kan det her hjælpe, her skriver en at det ikke er port 21 men 25 der default.
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=99022&title=ftpserver-p-waoo-fiber-linje
Avatar billede daquar Nybegynder
20. februar 2013 - 14:39 #9
Min udbyder gav mig ikke en "rigtig" ekstern IP før jeg købte fast IP. Indtil da var jeg stadig inde bag noget ISP NAT.
Avatar billede sth Novice
20. februar 2013 - 20:11 #10
hmmm må nok ringe til waoo men undre mgi bare overden tillader jeg sætter min synology til at hente via torrent, men skulle da alt andet lige tro at det ville give dem flere problemer.

ps det er ved "Trefor" jeg er kunde
Avatar billede Blueeyez Mester
20. februar 2013 - 20:17 #11
#10 Tror nu det er den gateway du ikke kan få åbnet, kan være de har blokeret port 21, men hvis så burde den såvidt jeg ved af heller ikke være til meget brug lokalt.. og dine muligheder i deres fiber boks / router er meget begrænsede (Synes jeg).. Men håber de kan oplyse dig om hvad problemet egentligt er :-)
Avatar billede daquar Nybegynder
20. februar 2013 - 20:18 #12
De bruger sikkert noget smart portaktivering (Det kan selv min cisco router finde ud af). Det kan desværre ikke bruges til server porte.

Til info har jeg Sydenergi.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2013 - 05:09 #13
har set billedet: felter intern og ekstern port er jo blanke, de skal fyldes ud.

og husk at spørge waoo om de spærrer for noget.
Avatar billede Blueeyez Mester
22. februar 2013 - 20:09 #14
#10 har du hart kontakt med trefor endnu? :-)
Avatar billede sth Novice
21. marts 2013 - 09:22 #15
har fået talt med Trefor, og nu virker det, men fandt aldrig ud af hvad der var galt.

smid lige nogle svar så i kan dele point
Avatar billede jensenjs Juniormester
21. marts 2013 - 11:45 #16
Springer over
Avatar billede sth Novice
31. marts 2013 - 12:15 #17
ok jeg lukker