Avatar billede linda_hansen Nybegynder
23. februar 2013 - 23:04 Der er 17 kommentarer

pc kan ikke starte op...igen...nyt problem

Min bærbare toshiba kan ikke starte op, den starter med at skrive "start reparation under start (anbefales) så indlæser den windows filer og begynder at starte op men så kommer der en grå side hvor der står "system recovery options","The installed program cannot start. Click ok to turn off The computer" hvad skal jeg gøre
Avatar billede mr-bob Nybegynder
24. februar 2013 - 01:01 #1
Kan du ikke vælge om den skal starte med reparation eller om du bare vil starte windows?

Hvilken windows kører du?
Avatar billede linda_hansen Nybegynder
24. februar 2013 - 02:07 #2
Jo men vælger jeg den
Kommer der en blå side i et par sekunder hvor der står noget med at et problem er fundet og computeren lukkes ned, det er det eneste jeg kan nå at læse, og så lukker den ned og starter forfra, jeg bruger windows vista
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. februar 2013 - 04:56 #3
Har du din recovery på skive eller på HDD - Måske har du en fuld Vista version ?

Det lyder til du bliver nød til at formatere C drevet og så installere windows.
(du kan i en fuld windows formatere samtidig/under install).
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. februar 2013 - 04:59 #4
Skal du redde data, så tag disken ud af den bærbar, sæt den til internt i en stationær som slave drev (ikke C-drev).
Avatar billede hjolsen Ekspert
24. februar 2013 - 08:39 #5
Tryk på F8 lige efter du har tændt pc'en - så kommer der en udvidet start menu - vælg "slå automatisk genstart ved systemfejl fra" og du vil kunne læse den blå skærm det der står her kan hjælpe til fejlfinding !
Avatar billede linda_hansen Nybegynder
24. februar 2013 - 10:31 #6
På den blå skærm står der: a problem has been detected and Windows has been shut down to prevent  damage to your computer if this is The first time you've seen this stop error screen restart your computer. If this screen appears again follow these steps: disable or uninstall any anti-virus, disk defragmentation or backup utilities. Check your hard drive configuration and check for any updated drivers. Run chkdsk /f to check for hard drive corruption, and then restart your computer
Technical information: *** stop: 0x00000024 (0x00190444, 0x868EADE0, 0xC0000102, 0x00000000)
Avatar billede linda_hansen Nybegynder
24. februar 2013 - 10:59 #7
Niels erikk  jeg er en spade til det her så jeg er ikke helt klar over hvad du skriver  jeg skal nok have at vide trin for trin hvad jeg skal gøre, men jeg har ikke en fuld vista version
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. februar 2013 - 11:01 #8
Eftersom det er et tilbagevendende problem, så synes jeg du skal kontrollere HDD (chkdsk) samt RAM og så ville jeg reinstall windows fra bunden.
Det kan jo ikke være meningen du skal slås med det hver 14 dag.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. februar 2013 - 11:02 #9
Så fortæl om hvad du har.
Avatar billede linda_hansen Nybegynder
24. februar 2013 - 11:37 #10
Hvordan kan jeg kontrollere hdd og ram når jeg ikke kan starte pc
Avatar billede NielsErikK Juniormester
25. februar 2013 - 01:59 #11
Evt. på en anden pc.
Avatar billede hjolsen Ekspert
25. februar 2013 - 07:15 #12
brug F8 start op med kun komandoprompt og kør chkdsk /f
Fejl 0x24 er enten en harddiskfejl eller fejl i filsystemmet

Mens du har en kommandoprompt så skriv også lige : SFC /scannow
Avatar billede linda_hansen Nybegynder
25. februar 2013 - 17:50 #13
Når jeg trykker f8 kommer det en masde forslag om hvordan jeg kan starte...og der er en med fejlsikret tilstand med komandopromt men der kan jeg ikke komme til at skrive noget
Avatar billede hjolsen Ekspert
26. februar 2013 - 07:23 #14
kommer der ikke en "sort box"  hvor du kan skrive i ?
Avatar billede linda_hansen Nybegynder
26. februar 2013 - 12:22 #15
Nej den indlæser bare Windows filer og viser så den blå skærm, når jeg trykker på " fejlsikret tilstand med komandopromt "
Avatar billede hjolsen Ekspert
26. februar 2013 - 13:01 #16
Prøv dette :
Start fra en windows installations DVD - hvis du ikke har en kan der hentes en reparations DVD her : http://windows.microsoft.com/en-my/windows7/create-a-system-repair-disc

Denne disk starter du op på og vælger "reparer" - her har du så muligheden for at vælge advanceret - kommando prompt og skriv chkdsk c: /f
(der er dog en mulighed for at du skal bruge et andet drev bogstav)
Avatar billede linda_hansen Nybegynder
17. marts 2013 - 12:08 #17
nu har min pc været hos Elgigantens pc doktor, og de kunne ikke komme ind i harddisken, en ven har så sat en boot til og så skulle vi kunne tømme den for data men i første forsøg clonede vi den til en ekstern harddisk, men den vil ikke vise os hvad der er på den eksterne, så vi prøver igen....nu skal jeg bare finde ud af hvordan jeg kommer ind i min Outlook mail..