Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2013 - 15:24 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

hjælp til lister

hej

jeg prøver på at lave et regneark der skal indeholde en masse koder og brugernavne.
vil så lave det på 2 ark hvor på det ene, alt dataen ligger og på det andet skal være en liste.
man så kan vælge i listen, hvad man vil have kode og brugernavn på, og så kommer de to ting frem i 2 felter? hvordan gør man lige det? kan godt finde ud af at lave lister men så heller ikke mere :)
Avatar billede store-morten Ekspert
26. februar 2013 - 15:39 #1
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2013 - 16:02 #2
ja noget ligende, jeg ville bare have en kolonne til hvor man så vælger fx email-navn eller  youtube konto og så ville både brugernavn og kode komme frem
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2013 - 10:05 #3
prøvede at tilføje en kolonne til, og så skrive nogle emails ind, men den kan ikke rigtig finde ud af at vælge den der passer til. hvad kan jeg have gjort galt
den ligger her
http://gupl.dk/692560/
Avatar billede somalpe Nybegynder
27. februar 2013 - 11:04 #4
Tilføj FALSE (FALSK hvis Dansk Excel) til slut i din VLOOKUP (LOPSLAG hvis Dansk Excel) formel
=VLOOKUP(A2;Tabel1;2;FALSE)
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2013 - 11:20 #5
Tak det virkede :) hvad er det Falsk gør

sender du lige svar
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2013 - 11:21 #6
jeg så den sagde Nøjagtig match :)
Avatar billede somalpe Nybegynder
27. februar 2013 - 11:55 #7
Der bør også være point til store-morten for hans input.

SAND vil finde den nærmeste værdi og går ud fra a listen er sorteret i stigende orden. FALSK finder den nøjagtige værdi som du selv skriver.
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2013 - 12:36 #8
ja send svar begge to :)

okay tak for forklaring
Avatar billede store-morten Ekspert
27. februar 2013 - 12:49 #9
Velbekomme.

Og et 'Svar' fra mig.