Avatar billede wenneberg Nybegynder
27. februar 2013 - 17:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til køb af NAS + switch

Hej,

Jeg har brug for råd mht. køb af en Gigabyte switch og en netværksharddisk til storage/streaming af HD video til en WDTV Live hub.

Er der nogen med forstand indenfor emnet som kunne give mig et praj om hvad jeg evt. skal kigge efter og/eller komme med nogle konkrete forslag?

Er der brug for mere info så spørg endelig :)

Takker!
Avatar billede CRKrogh Ekspert
27. februar 2013 - 17:50 #1
Hej.

  Der er nærmest frit valg på alle hylder. Du får ualmindelig svært ved at finde noget på markedet, der IKKE kan opfylde dit behov.

  Det er ikke før du skal lægge data over på dåsen, det er interessant med lidt hastighed, så spørgsmålet er nok mere, om du vil betale for en dyr gigabit-switch eller om det bare skal være en "stangvare"? Det samme gælder selvfølgelig for NAS'et. Du kan gå efter en Qnap TurboNAS eller noget lidt mere jævnt - det har ingen indflydelse på din streaming.

De bedste hilsner
Avatar billede wenneberg Nybegynder
27. februar 2013 - 18:19 #2
Okay tak CRKrogh :) altså er det overførselshastigheden(erne) som er vigtig!

Jeg kigger nærmere på en Qnap TurboNAS, jeg går ud fra i og med du nævner den, at hastigheden på den er ok?

Jeg har fået anbefalet en Netgear GS608 gigabit switch - den skulle være simpel og stabil og også god mht. hastighed. Kender du noget til den?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
27. februar 2013 - 18:25 #3
Hej igen.

  Qnap'erne er ret kvikke, når der først står Turbo på dem, men prisen er så også efter det. Switchen kender jeg ikke umiddelbart, men til "almindeligt" brug vil det alt andet lige være rigelig fint.
  Det er mere til specielle formål, hvor der er behov for at den er managed, så der kan opdeles i vlans, laves QOS o.s.v. at det kan betale sig at gå efter noget dyrere.

/Carsten
Avatar billede wenneberg Nybegynder
27. februar 2013 - 23:21 #4
Okay - jeg tror vist ikke de formål du nævner lige er noget jeg har brug for ;)

Tak for hjælpen. :) Du må gerne få point ;)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. februar 2013 - 15:08 #5
Super - køber du en Qnap TurboNAS bliver du (dyrt men) godt kørende.