Avatar billede kwudo Nybegynder
28. februar 2013 - 11:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne USB nøgle?

Hej alle sammen.

Min kære svigermor skal til eksamen imorgen og har alt eksamens forberedelse på sin USB pen, igår kunne hun godt åbne den, men så ringede hun i dag og spurgte om der var noget hun kunne gøre, for den reagerede slet ikke når hun satte den i computeren, hun har prøvet på 3 forskellige idag.

Hvad kan være galt? Og hvad kan man evt. gøre for at redde de data der er på den?

Håber i kan hjælpe os.
Avatar billede poko1 Ekspert
28. februar 2013 - 11:27 #1
Det kunne være konflikter brug USB Dewiew til at fjerne optagede porte!
Eller prøv at gå i diskhåndteringen og se hvilke filsystem den kører?
http://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html
Avatar billede kwudo Nybegynder
28. februar 2013 - 11:30 #2
Tak for svar! Men det lyder bare underligt at hun ikke kan på 3 forskellige computere?
Avatar billede poko1 Ekspert
28. februar 2013 - 11:49 #3
Ja det lyder jo underligt det er derfor jeg spurgte hvad den melder i diskhåndteringen? står der online og er filsystemet enten FAT  NTFS er der noget andet galt! bare den ikke står som RAW! for så kan der måske reddes filer med nogle af de programmer der kan dette!
http://imageshack.us/photo/my-images/4/harddisk.png/
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2013 - 12:13 #4
På nogle USB nøgler sidder der en lille skyde-tap som låser nøglen. Det er nok værd lige at se efter, om det skulle være tilfældet her. Men ellers, ja så er det bare at prøve med forslagene fra #1 og #3.
Avatar billede kwudo Nybegynder
28. februar 2013 - 12:50 #5
Hej igen og tak for jeres svar.

Jeg har forsøgt at finde usb'en ved at sætte den i, men den dukker ikke op under diskhåndtering, har forsøgt at opdatere drivere også men stadig uden held. Umiddelbart vil jeg mene den er brændt af eller hvad?

Når den ikke vises i diskhåndtering eller virker på 3 computere, må der da være noget helt galt?
Avatar billede m_claus Nybegynder
28. februar 2013 - 13:10 #6
nogle USB vil kun have et D: eller et E: drev, prøv at se om det er ledige.

Reboot din maskine og gå i BIOS og sæt den til at boot op fra USB (så kan du nemt se om maskinen kan se din USB eller ej)
Avatar billede sadolin1978 Novice
28. februar 2013 - 13:43 #7
Kan være knækket ben inde på printpladen (dette er set op til flere gange her) så hvis ikke andet virker skil den ad og chek lodninger
Avatar billede kwudo Nybegynder
11. marts 2013 - 07:30 #8
Hej alle sammen.

Tusind tak for jeres svar, vi fandt dog heldigvis en backup af det meste hun havde lavet så vi ordnede det på den måde.

Men tak for jeres hjælp!