Avatar billede senior54 Novice
02. marts 2013 - 00:31 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Forstærker til modtagelse af WIFI på campingpladser.

Til brug på campingpladser/campingvogn  i Danmark har jeg en Edimax 3G-6200N trådløs router og en mobil bredbånd fra Telenor. Det dækker bærbar, Iphone og Ipad, uden problemer.
Findes der noget der kan erstatte mit mobilt bredbånd med WIFI (fra campingpladsens WIFI) således at jeg stadig kan bruge min trådløse router i campingvognen.
Avatar billede thov Forsker
02. marts 2013 - 00:53 #1
Denne lille dims er en alt-i-een router, AP, 3G o.s.v.
http://www.edbpriser.dk/router/asus-wl-330n3g-id-4961362.aspx
Er det det du mener ?
Avatar billede senior54 Novice
03. marts 2013 - 16:25 #2
thov:
Nej det er nok ikke lige denne. Der findes noget som kan indfange svage WIFI og efterfølgen forstærke WIFI op. Eksempel: man ligger i yderkanten af campingspladsens dækning af WIFI, så skulle der findes en udendørs antenne, monteret på campingvognen, der kan forstærke signalet op.
Avatar billede senior54 Novice
19. marts 2013 - 23:24 #4
Har modtaget antennen fra: www.yatow.de
Har afprøvet den idag og er MEGA imporneret. Modtog 2 signaler før og efter installering 8
Avatar billede senior54 Novice
02. april 2013 - 18:04 #5
Kan gennem antennen hente signalet ned på en PC og efterfølgende bruge PCen som server til mine andre enheder.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
02. april 2013 - 18:31 #6
2 og 8 ud af hvor mange mulige ?
(ikke helt ligegyldigt om max er 8 eller 800)
Avatar billede senior54 Novice
03. april 2013 - 00:15 #7
Hej. jeg kan jo ikke sige hvor mange mulige.
På mit trådløse netværk kunne jeg trække 2 WIFI ind i mit hus, men bruger jeg den nye antænde kan jeg trække 8 ind.
Avatar billede ljp42 Nybegynder
20. august 2013 - 10:38 #8
Hej senior54.
Vi skal på en måneds tur til Alsace, der er meget dårlig signal på pladsen. Jeg har de gamle antenne master fra parabol og UHF antenne i vognen, kan hæves indefra ca 2 meter. Jeg vil gerne købe en WIFI forstærker fra www.yatow.de som du skriver om og monterer den på en af de 2 master. Kan den kun bruges til PC eller kan den også bruges til IPAD?
Med venlig hilsen ljp42
Avatar billede senior54 Novice
20. august 2013 - 11:42 #9
Hej.
Kan kun anvendes til PC.
Du kan så efterfølgende anvende din PC som server og oprette forbindelse fra ipad til PC.

Mvh
senior54
Avatar billede mirakelsmeden Nybegynder
28. juni 2014 - 15:35 #10
Hej.
Jeg har brugt en Yatow- Auslinx Outdoors USB adapter. på vores campingture med et fantastisk godt resultat.
Nu har jeg så fået et problem.
Har hidtil kørt med Windows 7 og er nu gået til Windows 8
Her er den ikke konvertibel, hvad gør jeg så? Er der andre programmer til opsætning af en sådanne "svend"?

Med venlig hilsen
Mirakelsmeden.
Avatar billede Cloud Router Novice
03. juni 2016 - 16:52 #11