Avatar billede npb Nybegynder
02. marts 2013 - 18:33 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Hjælp: PC hakker!

Hejsa alle. Vil gerne starte med at beklage den ikke-særlige kreative overskrift.

Nå, nu til kernen af sagen. Jeg har en stationær som volder mig lidt problemer.

Den er købt tilbage i 2012 d.06/06, og har umiddelbart haft problemer med den lige siden. Først var det en defekt strømforsyning, hvilket hurtigt blev udskiftet.

Efterfølgende, har jeg så haft problemer med, at hvis jeg cammer/taler med folk via skype, så efter 15-20 min, så begynder det at hakke helt ekstremt hvis jeg f.eks sidder og skal skrive i et skype-vindue, imens jeg cammer/taler. Dette bliver ved, indtil jeg stopper med at skrive. Dette gør også, at hvis jeg f.eks klikker på "læg på" knappen, så går der 10-12 sekunder, før den faktisk registrerer det.

Samtidig, når jeg sidder i et browservindue, og f.eks har en film kørende på den anden skærm, og jeg så åbner et nyt faneblad, så kan jeg høre at lyden hakker lige hurtigt.

Den tredje ting er: Når jeg sidder og spille Counter-Strike: Global Offensive, så efter at have spillet i lidt tid, så begynder det virkelig at blive noget bøvl, da jeg slet ikke kan ramme det jeg sigter på, og folk som sidder og speccer mig ( Ser mig spille hvis de er døde ) siger også at jeg hakker rundt. Jeg har tjekket følgende:

Grafikkort, er blevet udskiftet til et EVGA GeForce GTX 680 2GB, håbede lidt på, at dette ville løse problemet, men nej, det er der desværre stadig.

Drivers er også tjekket, da jeg prøvede at installere skype lige så snart jeg havde formateret, og installeret netværks-driver.

Således ser mine specs ud på min PC:

EVGA GeForce GTX 680 2GB
Intel Core i7 3770 3.4Ghz 8MB
Corsair DDR3 16GB
Seagate Barracuda Green 1.5 TB
Crucial RealSSD 256
ASUS Sabertooth Z77 S1155
Antec HCG 900W PSU High Current Gamer
Antec Kühler H20 920

Selv har jeg en idé om, at det enten er processoren som er defekt, eller bundkortet.

Er der nogle som kan hjælpe mig, eller evt kan guide mig til, hvordan jeg finder ud af, hvad der 100% er problemet?

Ville gerne købe en processor, og tjekke, men jeg har sgu ikke lige pengene til det lige pt.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
02. marts 2013 - 22:03 #1
Det lyder som om du har haft en lang række problemer, har du prøvet en frisk windows install på både SSD og HDD.

Frem for at teste med ny CPU, så mål temp på den.

Strip også pcen for unødvendige ting (DVD/ekstra HDD/ekstra RAM).
Jo mindre der sidder til, jo mindre skal du fejlsøge på når fejlen opstår.

Lav forsøg hvor du bruger din HDD som C-drev (kør uden din SSD).
Kør med en RAM klods på skift osv.
Under Clock CPU i BIOS (Modsatte af OC) som test.

Min første indskydelse er for varm CPU eller SSD som driller (måske et program som leaker RAM).
Hvad siger CPU og RAM forbruget når du hakker i skype ?

Der var lidt at lege med.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
02. marts 2013 - 22:05 #2
Husk også at du har reklamationsret i mindst 2 år fra købsdato, har du købt alle stumperne hos Een forhandler, så tal med ham om en løsning.
Avatar billede npb Nybegynder
02. marts 2013 - 22:40 #3
Ah ja, det havde jeg glemt at få med. Jeg har allerede gjort det som du skrev foroven, med at formatere og bruge forskellige harddiske.

RAM forbruget sker der ikke det store når den hakker, men som jeg skrev foroven, så kommer CPU'en meget højt op, og det burde jo ikke ske, når den er nye, medmindre den er defekt selvfølgelig.
Avatar billede npb Nybegynder
02. marts 2013 - 22:42 #4
Ja okay, fik ikke det hele med i det indlæg.

Når jeg skifter imellem vinduer,så kan jeg også se, at CPU-Forbruget stiger, så jeg hælder lidt hen imod CPU'en som er problemet.

Men jeg prøver mig frem, og gør som du skriver foroven, havde overset det med at tage SSD harddisk fra osv.

Jeg siger tak indtil videre, og vender tilbage! :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
02. marts 2013 - 23:04 #5
Rund lige her så du har styr på hvordan/hvornår "Svar" skal anvendes og til hvad. http://www.eksperten.dk/faq

Jeg vil også gerne høre præcis hvilke processes der bruger hvor meget, tag evt. screenshot og post det/dem.
Kør også et program efter eget valg, der overvåger temperatur på CPU.

Jeg er lidt spændt på resultatet af at UC CPU.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
02. marts 2013 - 23:13 #6
Efter at ha læst din anden gamle tråd, så kommer jeg noget i tvivl om dit problem, sig mig; har du samme problem på flere af dine pcer (for så tror jeg ikke det er CPU) eller andet HW i pcen.

Har du spil-problemer hvis du slukker alt net (router) og spiller single player ?
Avatar billede npb Nybegynder
02. marts 2013 - 23:27 #7
Det med skype, oplever jeg også på en bærbar, som er helt ny, en ASUS Bærbar som jeg har købt i slutningen af 2012.

Dog har jeg ikke forsøgt at spille på den, så ved ikke om dét problem er på den. Men skype-problemet eksisterer også på den bærbare. Så på dét område, kunne det godt være noget netværk, da skype pludselig brokker sig over, at netværksforbindelsen er skod, og det har jeg oplevet med flere personer.
Avatar billede npb Nybegynder
02. marts 2013 - 23:31 #8
Nej, der er INGEN problemer i single-player. Det kører helt flydende. Selvom jeg har router sat på ( Men benytter så heller ikke nettet i single-player )
Avatar billede NielsErikK Juniormester
02. marts 2013 - 23:49 #9
Jeg tror vi så skal forlade din pc og over i netkort/driver til netkort/router/router opsætning, altså fejlfinde i netværk.

Netværk er ikke min stærke side, så der må du håbe andre byder ind.

PS. At jeg ville ha router helt slukket var for den absolut ikke kunne ha indflydelse og misforståelser var udelukket.
Kommer der blot Eet fejlagtigt svar retur til os (du siger noget virker/ikke virker), så leder vi jo i en forkert retning.

Mit bedste alternative bud på at blive sikker på det ER netværksproblemer bliver:
Slæb din pc over til en ven, spil lidt via hans netværk (jeg håber det der vil køre som smurt inc dit netkort/driver).
Avatar billede npb Nybegynder
02. marts 2013 - 23:52 #10
Det vil jeg gøre! Jeg siger mange tak for hjælpen indtil videre!
Avatar billede npb Nybegynder
03. marts 2013 - 16:24 #11
Så har jeg spillet en times tid hjemme hos mine forældre.

Det virkede som om, at det hjalp mht spillet, men mht skype løste det ikke mit problem. Jeg førte en skype-samtale med en kammerat, hvor vi havde ringet hinanden op, også bare muted vores mic. Så vi skrev frem og tilbage. Cirka efter 5-7 min, begyndte det at hakke når jeg skrev, altså kun i skype. Så satte jeg en film på, i VLC - Og hver gang jeg skrev i skype, så hakkede lyden i filmen, og det hakkede mere og mere, jo mere jeg skrev.

Det skal lige siges, jeg prøvede både med nettet direkte i væggen, og igennem deres router, det gjorde ingen forskel.

Lige da det skete med min kammerat, kunne jeg se, at mit CPU-Forbrug gik op på 35% og den var altså på 13 før vi ringede hinanden op.

Det skal lige siges, jeg kan sagtens skrive normalt med folk på skype, uden at det hakker eller noget, hverken i lyd eller noget. Hvis jeg dog derimod sidder og ser f.eks YouSee TV på pc'en, og åbner et faneblad som EB/BT f.eks, som kan være lidt "længe" om det nogle gange, så kan det godt være lidt kratten i lyden, selvom det bare er hurtigt. CPU-forbruget kommer også godt op der.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. marts 2013 - 17:20 #12
Well, i stedet for at afkræfte pc, så er vi nu retur, problemet flyttede med.
Jeg går ud fra du også testede deres pc og så den virkede fint (med samme opgaver).

Det er helt ok EB/BT svarer langsommere når der er anden væsentlig trafik på dit net (tv suger en del forbindelse, mener TDC anbefaler 8 Megabit/s)

Det er også ok Skype får CPU forbruget til at stige nogle procent.
Selvom en total på 35% ikke er alarmerende så synes jeg stigningen på 22% med din ret kraftige CPU lyder højt, tallet er jo relativt i forhold til div. CPU og hvad deres max ydelse er.
Jeg har ikke Skype installeret, så jeg tør dog ikke sige det med sikkerhed.

Bud:
Afinstaller driver til:
Lydkort.
Netkort.
Grafikkort.
Reboot og læg nye drivere ind, prøv evt også med de næst nyeste versioner.

Jeg kunne også godt tænke mig du overvåger temperatur for særligt CPU.
Der findes mange programmer til det, her er en mulighed:
http://www.aida64.com/
Avatar billede npb Nybegynder
03. marts 2013 - 21:36 #13
Okay. Det vil jeg så gøre. Skulle jeg mon prøve at gøre det samme med BIOS?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. marts 2013 - 22:13 #14
Hvis du trækker tv hen over samme net, så tror har vi fundet forklaringen.
Du kan vel kun fremprovokere problemet hvis noget andet bruger meget net.

Skriv til det hakker, sluk så tv og se om det ikke er væk.
Avatar billede npb Nybegynder
04. marts 2013 - 12:54 #15
Det er sådan en lille omformer som sidder i stikket i væggen fra YouSee. Det er forbundet med et coax kabel til Routeren som også er fra yousee.

Hvad tænker du da, at fejlen er? Jeg har gjort det du skrev foroven med drivers, det har ikke umiddelbart løst problemet.
Avatar billede npb Nybegynder
04. marts 2013 - 12:56 #16
Hov, lidt mere info:

Min SSD harddisk er tilsluttet som primær harddisk, så har jeg tilsluttet to andre harddiske, hvor den ene er på 750 GB med 8 GB SSD indeni, også har jeg en helt standard harddisk siddende i, som jeg KUN bruger til torrent.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. marts 2013 - 13:00 #17
Jeg tænker dit net er belastet/overbelastet, altså ikke en dissideret fejl.

Hvis det holder, så vil din hakken forsvinde meget kort efter du slukker tvet.
Det passer også sammen med lydproblemet på tvet.

Jeg fangede ikke den vinkel i starten, da jeg troede du talte om du afspillede fra pc>>tv, altså fra din HDD.
Avatar billede npb Nybegynder
04. marts 2013 - 13:02 #18
Har sjældent mit TV tændt, når jeg sidder inde ved min PC. Så tvivler på det kan være det. Men du tænker måske, når jeg ser TV via min PC?

Plejer at se det via yousee.tv/live :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. marts 2013 - 13:06 #19
også har jeg en helt standard harddisk siddende i, som jeg KUN bruger til torrent.
Torrent, der har du den anden del af en mulig belastning.
Torrent har det med at lave en masse connections, selv efter du lukker Utorrent vil peers søge kontakt med dig.

Alternativet til at slukke tv er at slukke torrent i mindst 24 timer og se om dit problem er væk (du nu kan skype og se tv samtidig).
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. marts 2013 - 13:10 #20
Virker det at slukke torrent i 24 timer, så skal du nedsætte antallet af max connections MEGET, alternativt kan anden router være en løsning.

Så test det med tv først, er det ikke løsningen, dit skype hakker selvom tv og tvboks (boks for at være helt sikker) er slukket så går du efter torrent.
Avatar billede npb Nybegynder
04. marts 2013 - 13:48 #21
Jeg tager det med torrent, da jeg ikke har nogen boks til mit TV.

Så det er slukket ned, og det bliver det ved med, i 24 timer.

Jeg siger tak for din hjælp indtil videre, super lækkert at du vil hjælpe mig! Det værdsætter jeg virkelig!
Avatar billede npb Nybegynder
06. marts 2013 - 11:15 #22
Det hjalp desværre ikke med uTorrent.

Jeg har dog fået en idé. Jeg vil starte op i fejlsikret tilstand, og se om den stadig laver samme problem.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. marts 2013 - 11:57 #23
Er vi enige om du ikke kan fremprovokere hakken, uden tv kører over nettet eller anden heftig nettrafik, så holder jeg på alm. overbelastning.

Plejer at se det via yousee.tv/live :)
Det napper båndbrede.
Avatar billede npb Nybegynder
06. marts 2013 - 12:18 #24
Nej, jeg kan sagtens fremprovokere det uden.

Jeg kørte lige i fejlsikret tilstand, også skyper jeg med en ven, for at teste, kun opkald, uden webcam aktiveret, også begynder det at hakke når jeg skriver efter 8-9 min.

Hverken uTorrent, Yousee.tv, Steam, Origin, Asus Suite, Antivirus ( Bullguard ) var aktiveret :/
Avatar billede npb Nybegynder
06. marts 2013 - 13:06 #25
Eller vent, det var ikke fejlsikret tilstand, da jeg ikke kunne teste i fejlsikret tilstand, grundet at lyden var deaktiveret, og ikke kunne aktiveres igen.

Jeg kørte i: Diagnotisk start - Hvor den kun indlæser grundlæggende enheder og tjenester.
Avatar billede npb Nybegynder
06. marts 2013 - 15:27 #26
Nu har jeg testet i Fejlsikret tilstand, og det kører PERFEKT. Så jeg tror jeg vil lave en formatering senere i dag. Hvad siger du til det?
Avatar billede npb Nybegynder
06. marts 2013 - 22:28 #27
Hmm.. Problemet med skype er løst!

Undskylder mange gange, men jeg havde fuldstændigt svedt ud, at jeg havde sat skype til at være kompatibelt med WXP, da jeg ville fjerne skype ikonet fra proceslinjen.

Jeg beklager mange gange, og takker for al din hjælp.

Ved ikke lige om det er denne måde jeg giver point på, men håber jeg gør det korrekt.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. marts 2013 - 09:06 #28
Du mangler lige selv at tage point (du fandt selv løsningen) og lukke tråden.  :-)
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo

Nice du fik det løst.
Jeg må indrømme, at jeg var langt fra at gætte du havde ændret der.

Det er ok du glemte at fortælle det, jeg lærte noget om Skype til næste gang nogen spørger. :-)
Avatar billede npb Nybegynder
07. marts 2013 - 11:04 #29
Vissevasse, smid et svar, så du kan få nogle point ;)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. marts 2013 - 11:26 #30
Så siger jeg tak og betragter dem som tildelt for indsatsen. :-)