02. marts 2013 - 18:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Checke om data findes i forespørgsel

Hej

Søger lidt hjælp til noget kode, som kan checke om data findes i en forespørgsel.

Hvis den findes, MsgBox "Data already exists."

Nogen som kan hjælpe?

- Jacob
Avatar billede larsgrau Forsker
02. marts 2013 - 19:57 #1
Public funktion

If (dcount(Forms!dinformularnavn!der hvor dit data som du skal have testet står,"myqueryname"),0) >0 then

Det som den nu skal for at add data

else

msgbox " Det findes allerede"

Endif
02. marts 2013 - 20:09 #2
@larsgrau

Kan ikke få dit tip til at fungere... Har det noget at sige at det er tekst jeg skal søge efter?

Min søge string er: Me.ProduktIDCombo og min Query hedder MinTest

Jeg skal søge efter om produkt findes i min Query.
02. marts 2013 - 21:26 #3
Fandt løsning:

lngResult = Nz(DLookup("[ProduktID]", "MinTest", "[ProduktID] = " & Me.ProduktIDCombo), 0)
If lngResult = 0 Then
'If lngResult = 0
' Dlookup didn't find a match, so it returned Null. We changed Null toZero to avoid a TypeMismatch error.
MsgBox "No Matching Record"
Else
MsgBox "Match found"
End If
Avatar billede terry Ekspert
02. marts 2013 - 21:28 #4
"Jeg skal søge efter om produkt findes i min Query."

"Min søge string er: Me.ProduktIDCombo og min Query hedder MinTest"

If Dcount("SomeFieldInYourQuery", "MinTest", "SomeFieldInYourQuery = '" & Me.ProduktIDCombo & "'" ) > 0 Then ....