Avatar billede line240200 Nybegynder
03. marts 2013 - 10:43 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Adgangskode til netværk

Hejsa.
Jeg har en Ready Nas Duo v2, samt 3 bærbare pcére der kører Win7.
Nu har jeg formateret den ene bærbare og kan derefter ikke logge på Nasén uden at skulle indtaste brugernavn og adgangskode, det har jeg ikke skulle før, og skal heller ikke på de 2 andre pcére.
Alle enheder er medlem af samme arbejdsgruppe.
Er der nogen der har et bud på hvad der er gået galt?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2013 - 11:06 #1
Virker netværket mellem de tre computere korrekt efter du har formateret og geninstalleret?
Avatar billede line240200 Nybegynder
03. marts 2013 - 12:05 #2
Ja det virker fint så jeg synes det er meget underligt.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2013 - 12:13 #3
Har du forsøgt at resette dit netværksudstyr så enhederne på netværket bliver genkendt på ny?

PS Du skal ikke skrive tilbage i svar, da andre hjælpere så måske vil springe tråden over, da svar kan være ensbetydende med at der er nået en løsning.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2013 - 12:16 #4
Skal lige skrive at netværk ikke lige er min stærkeste side.
Jeg er bare glad når det virker ;-)
Avatar billede line240200 Nybegynder
03. marts 2013 - 12:22 #5
Resette? hvis du mener at genstarte alt udstyret så ja.
Vidste ikke det med svar, er det så i orden at vælge "skriv en kommentar" som jeg har gjort nu?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2013 - 12:39 #6
Det er den normale fremgangsmåde ja :-)
Når man opnår en løsning fra en hjælper, så beder man denne om at lægge et svar. På den måde forbliver prikken grå under oversigten til at en løsning forelægger.

Hvis du går ind og sammenligner indstillingerne for din hjemmegruppe i de tre computere, er de så ens?

Prøv at tjekke dette i netværks og delingscenter og tjekke op om de avancerede indstillinger er ens på computerne.
Avatar billede line240200 Nybegynder
03. marts 2013 - 12:44 #7
Ja de er ens, har tjekket op til flere gange.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2013 - 12:50 #8
Så kan jeg desværre ikke komme med mere input :-(
Håber andre kommer forbi med det som løser dit problem.
Avatar billede line240200 Nybegynder
03. marts 2013 - 12:54 #9
Takker for at du gjorde et forsøg.
Avatar billede natas-dk Nybegynder
05. marts 2013 - 10:11 #10
du skal bruges samme brugernavn/adgangskode på din pc

som den konto på din NAS , du vil bruge..

(det havde du nok på din pc , før du reinstallerede)

din pc bruger den konto som du er logget på med, til at forsøge at opnå adgang på NAS'en

hvis ikke det lykkes.. så spørger den om en konto der virker...
Avatar billede line240200 Nybegynder
05. marts 2013 - 18:52 #11
Jamen før skulle jeg netop ikke bruge adgangskode og brugernavn for at logge på, og det skal jeg heller ikke på de 2 andre computere.
Det er kun hvis jeg skal tilgå de mapper jeg har sikret at der skal bruges kode.
Avatar billede line240200 Nybegynder
24. marts 2013 - 12:40 #12
Har slettet alt hjemmenetværk i Win 7 og startet på ny, det virkede.
Men takker alle der prøvede at hjælpe.
Avatar billede line240200 Nybegynder
24. marts 2013 - 12:48 #13
Tråden lukkes