Avatar billede Skaugir Nybegynder
03. marts 2013 - 14:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med trådløs forbindelse

Jeg har problemer med mit trådløse, og aner ikke hvordan det er opstået. Enten er min forbindelse ekstrem langsom eller også er den helt lukket af. I nogle perioder kunne jeg godt bruge trådløse til min iPhone og load-tiden af apps var også til at leve med. Men på pc'en stadig ekstremt langsomt. Nu er det forbindelser til både PC og iphone helt døde. I mine iphone-apps står der f.eks. "Netværksfejl" eller lignt.

Jeg har en netgear router, og når den er koblet til modem. Både min pc og iphone genkender netværket og ud fra signalstyrke-ikonet ser det ud til at der er god styrke. Men når jeg så logger på er det helt dødt. Det virker helt sort for og, og jeg tænker det problemet må være lokaliseret til routeren når både iphone og pc bliver berørt?

Alle lysindikatorerne på routeren lyser også, så går ud fra at jeg har sat det korrekt op. I øvrigt købte jeg forleden en Apple Airport Express som jeg har koblet til routeren med et ethernet-kabel. Dette har også virket ok i perioder.

Min udbyder er TDC og jeg havde en tekniker i telefonen der kiggede på linien og sagde, at forbindelsen var ok, men at der var et eller andet med routeren. Som om at den ikke blev genkendt eller noget. Han anbefalede at resette den. Jeg har prøvet både at trykke på tænd/sluk-knappen og hive strømstikket ud, men ved ikke om det er nok i forhold til at resette? Der er også et lille hul, er det det man evt. skal ramme med en papirclips eller lign.?
Avatar billede Blueeyez Mester
03. marts 2013 - 15:03 #1
Prøv og nulstil din router ved den knap der er på routeren tryk den ind i 30 sek og derefter opdater dens firmware husk at eneste der må være tilsluttet under nulstilling er strøm kablet :)
Avatar billede Skaugir Nybegynder
04. marts 2013 - 20:37 #2
Hej. Prøvede din løsningsforslag, men nu er lysindikatoren for wireless slukket helt!? Hvad kan det skyldes?
Avatar billede Blueeyez Mester
04. marts 2013 - 20:44 #3
At du skal sætte lan kabel fra pc til router og oprette adgang til routerens opsætnings side og aktivere wifi :)
Avatar billede Skaugir Nybegynder
04. marts 2013 - 20:55 #4
Det hjalp vist, tak :-)
Avatar billede Blueeyez Mester
04. marts 2013 - 20:57 #5
Meld tilbage hvis det køre korrekt og så smider jeg et svar, men husk at gennemgå dens opsætning og firmware opdater den.
Avatar billede Blueeyez Mester
06. marts 2013 - 09:53 #6
Smider svar da jeg antager løsningen er fundet samt afmelder overvågning.