Avatar billede Dieckmann Nybegynder
04. marts 2013 - 10:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til nyt grafikkort.

Goddag kære mennesker :)

Jeg søger et nyt grafikkort til min ene PC. mine spil "lagger" og trænger til et nyt grafikkort.
Jeg har pt. et "ATI Radeon HD 5450, 1024 mb" i den.
Computeren vi snakker om:
4GB Ram
Intel core i3 3,07 GHz
MB: ACPI x64-based PC

Om jeg skal fortsætte med AMD eller tage NVIDIA ved jeg ikke. Generelt er jeg ikke særlig meget inde i nyt hardware og hvad der er godt og hvilke ting der fungerer sammen og ikke - så derfor søger jeg jeres hjælp.

Jeg spiller ikke de mest krævende spil. Men jeg spiller League of legends og Starwars: The Old Republic.
Men Jeg vil gerne have et grafikkort som kan holde til en eventuelt "SW: Old Republic 2" :thumbup:

makspris: 2000

Hjælp modtages med kyshånd :)
Tak på forhånd.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. marts 2013 - 10:38 #1
Med din maxpris ligger du i området GTX 660 OC.

Sørg for at du har fysisk plads i dit kabinet og at din PSU er kraftig nok.

Radeon HD 5450        Ca. Score    235
GeForce GTX 660 OC Ca. Score 4,459

Her har du et konkret bud:
http://www.edbpriser.dk/grafikkort/evga-geforce-gtx-660-superclocked-2-gb-id-6982167.aspx
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. marts 2013 - 10:45 #2
Hvis du vil ha hjælp fremover, så uddel point og luk dine gamle spørgsmål.
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/Dieckmann
Se evt. FAQ lige under mit navn.
Avatar billede Dieckmann Nybegynder
04. marts 2013 - 17:21 #3
Mange tak for hjælpen NielsErikK.
Er der plads til dette kort i mit Motherboard?

faq'en hjalp :) sikke en indviklet måde at afgive point på - men nu ved jeg hvordan man gør. :-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. marts 2013 - 18:47 #4
Ja det med point kunne gøres en del smartere.
Lade spørger give point til en kommentar hvis han ønsker at lukke spørgsmålet via den, det er unødigt bøvlet at han først skal bede om et svar.

Cool du fik ryddet op, det får du lige et plus i den gode bog for.  :-)

Problemet er du ikke har fortalt hvilket MB (motherboard) du har, jeg brugte dit gamle grafikkort til at anslå du har PCI-E port.
MB kan enten aflæses fysisk direkte på kortet eller via et program.
Der findes et hav af programmer til det, her er et...
http://www.aida64.com/downloads

Det er også væsentligt at du har plads i dit kabinet, her tænker jeg primært på længden af kortet, i nogen små kabinetter sidder harddisk bay i vejen.

Det sidste jeg mangler at kende før et endeligt "Go" er din strømforsyning (PSU).
Din PSU skal være på mindst 450 watt og gerne mere (550watt vil være super).
Avatar billede Dieckmann Nybegynder
04. marts 2013 - 21:46 #5
Ja lige præcis :-) Det ville gøre det meget nemmere :D
Mit Motherboard er dette her: ACPI x64-based PC

Mit kabinet er ikke lille men er heller ikke et af de der store "tårne". Jeg skynder mig lige at finde ud af hvor mange Watt min PSU er på - er dog ikke muligt pt.

Jeg vil også lige høre, hvis det nu er at jeg går ned i en prisklasse på de 1100-1300 kr. Hvordan er dette kort så?

http://www.edbpriser.dk/grafikkort/sapphire-radeon-hd-7850-begraenset-version-2-gb-id-6874051.aspx?q=HD+7850

Er der et som du hellere vil anbefale?

Forresten, tusind tak for al din hjælp! Det sætter jeg virkelig pris på :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. marts 2013 - 23:32 #6
Nej det er ikke dit MB, du kommer til at følge mine tidligere anvisninger og hoste op med detaljerne, her er 2 fiktive eksempler:
ASUS P8Z77-V LX2
MSI Z77A-G45

Det GFX (7850) er et ok kort, men langsommere end GTX 660 OC.
Jeg er ikke vild med mærket, Sapphire har leget med længe, men det er et discount mærke.
Her er hastigheden på kortene vi har linket til...

Radeon HD 7850 Scorer ca. 3,455 (langsommere end standard HD 7850)
GeForce GTX 660 OC Scorer ca. 4,459 (hurtigere end standard GTX 660)

Man kan sige at du får hvad du betaler for, GTX 660 OC vil kunne holde pusten i længere tid før du vil hige efter en udskiftning.
Du har også hver dag den ekstra fornøjelse ved et hurtigere kort.
Vi taler en ret lille prisforskel på 2-300 kroner som mere end opvejes af den ekstra ydelse.

Jeg ville tage GTX 660 OC, men jeg vil ikke direkte kalde HD 7850 et dårligt valg, nærmere en smule forældet, det tilhøre ikke som GTX 660 nyeste generation af kort, det skulle slås med GTX 560 (hvor det tabte i ydelse men var billigere).

Du er meget velkommen. :-)
Regningen får du til slut (30P)  :-D
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. marts 2013 - 23:43 #7
Radeon HD 7950 Scorer 4,506 (nyeste generation og efterfølger til 7850)
Det slås med GTX 660 serien, særligt TI versionen.
GeForce GTX 660 Ti Scorer 4,631
Avatar billede Dieckmann Nybegynder
06. marts 2013 - 23:00 #8
NielsErikK vil du ikke sende næste besked som et "svar"? Så får du de velfortjente point? :D

jeg bliver nød til at vente lidt tid med det nye kort, men når det er, er det så i orden at jeg lige kontakter dig herinde? Så du lige kan sige god for det mht. PSU og MB :-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. marts 2013 - 08:10 #9
Du er meget velkommen til at skrive direkte til mig. :-)