Avatar billede ransborg Juniormester
09. marts 2013 - 10:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Extern data fra hjemmeside til excel

Hej Eksperter,

Jeg har et regneark, hvor jeg i kolonne C har en masse henvisninger til hjemmesider til at stå. Jeg ved at linket vil give mig en tekststreng. Jeg kunne godt tænke mig at få automatiseret øvelsen, så den ud for C2 - giver mig denne tekststreng i D2 og så fremdeles.

Er det muligt?

Mvh
Claus
Avatar billede ransborg Juniormester
09. marts 2013 - 12:46 #1
Jeg har arbejdet lidt med Query nu, hvor jeg godt kan få data ind i en række. Men jeg prøver på at undgå at skulle lave queries for samtlige 3500 rækker

Er der nogen, som har en smart ide?
Avatar billede natkatten Mester
09. marts 2013 - 13:39 #2
VBA - kan du ikke komme med eksempler på de queries, som du anvender. Fylder resultatet alle 1 celle (altså kan det være i D2 og nedefter)?
Avatar billede ransborg Juniormester
09. marts 2013 - 13:59 #3
natkatten,

Jeg kan sende arket til dig, hvis du er interesseret

Mvh
Claus
Avatar billede natkatten Mester
09. marts 2013 - 14:06 #4
Ok. Vil godt kigge på det - uden at ville love at jeg kan få det til at fungere. Men melder i så fald tilbage.

Min mail er natkatten snabela gmail dot com
Avatar billede ransborg Juniormester
09. marts 2013 - 14:12 #5
Jeg har fundet en anden løsning, som kan virke.

Det handler om, at jeg gerne vil gemme en txt fil for hver række i mit ark, som navngives ud fra A kolonnen. De skal så gemmes i et navngiven bibliotek

Det vil sige følgende:
A2: Google B2: http://google.com ----> gemme http://google.com i en txt fil som hedder Google.txt

A3: Jubii B3: http://jubii.dk ----> gemme http://jubii.dk i en txt fil som hedder Jubii.txt

Der er i alt ca. 4000 rækker.

Hvis jeg kan få den klaret, så er jeg godt på vej
Avatar billede ransborg Juniormester
09. marts 2013 - 14:16 #6
Jeg har lige sendt filen til dig, og takker mange gange :-)
Avatar billede ransborg Juniormester
09. marts 2013 - 22:07 #7
Skriver du lige et svar :-) løsningen virker rigtig godt :-)

Jeg er selv overrasket over den forskel, der er på office til windows og mac - så jeg måtte lige sno mig lidt
Avatar billede natkatten Mester
10. marts 2013 - 07:59 #8
Mit svar.

/natkatten