Avatar billede suksuksuk Novice
10. marts 2013 - 19:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Finde dubletter af billeder på NAS?

Jeg har en WD Nas stående med et hav af billeder på der gennem tiden er flytter over via Iphone, Ipad, bærbar og stationær. Problemet er at der ligger et HAV af dubletter på NAS'en som jeg ikke orker at skulle sortere i. Findes der et program der kan gøre det for mig? Dem jeg har fundet frem til har kun kunne søge lokalt på computeren...
Avatar billede claes57 Ekspert
10. marts 2013 - 21:27 #1
http://download.cnet.com/Exact-Duplicate-Finder/3000-2248_4-75375597.html
pas på med skod-software, der kan medfølge - læs de enkelte billeder igennem.
Avatar billede suksuksuk Novice
11. marts 2013 - 19:44 #2
Ja den gør godt nok jobbet, men er lidt besværlig at arbejde i.....fandt 3400 dubletter :-(
Findes der ikke noget ala Picasas ansigtsgenkendelses halløj der kan "læse" billedet og finde dubletter på den måde?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. marts 2013 - 21:41 #3
det kan ikke lige laves med billeder der ligner andre billeder - det kan jo være med vilje, at du har flere næsten ens.
Derfor beregnes en checksum (typisk md5) for alle filer, og kun hvis de er ens, så meldes der 'dublet'.

Det kan være, at google om et par år kommer med et api med deres ansigts-genkendelses-software - men så må du vente på det...
Avatar billede suksuksuk Novice
12. marts 2013 - 09:06 #4
Ok, jeg må bare igang med den nuværende metode. Smider du lige et svar?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. marts 2013 - 12:09 #5
bare luk selv
Avatar billede suksuksuk Novice
12. marts 2013 - 12:27 #6
Lukkes