Avatar billede dinno Nybegynder
11. marts 2013 - 11:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

xampp

Jeg har en server kørende hvor jeg ville overføre et projekt fra surftown hvor det køre fint.
jeg har install xampp med tilhørende
Apache
MySQL
PHP
phpMyAdmin
FileZilla FTP Server

Men spørgsmålet er hvorfor skal jeg om skrive alle mine php filer
bla. fra <? til <?php
samt variable som
$underkategori =  $_GET['valg']; hvor den læser fra adresselinjen.
Er der noget som jeg mangler at install eller en opsætning i xampp som skal ændres?
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. marts 2013 - 11:19 #1
Du har ret i at det er en indstilling, men PHP er indstillet korrekt når den opfører sig sådan ;o)
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. marts 2013 - 11:22 #2
PS. Det styres fra din php.ini fil.
Avatar billede dinno Nybegynder
12. marts 2013 - 10:07 #3
Hvis jeg ændre php.ini fil vil det så gøre at den vil accepterer
$underkategori = $_GET['valg']; for som det ser ud nu vil den ikke være med til min SELECT.

$underkategori =  $_GET['valg'];
$pro_valg = "SELECT * FROM bingo_pro WHERE underkategori = '$underkategori' AND (prostatus = '1' OR prostatus = '4') ORDER BY id DESC ";
$rspro_valg= mysql_query($pro_valg, $bingo) or die(mysql_error());
$row_pro_valg = mysql_fetch_assoc($rspro_valg);
$totalRows_pro_valg = mysql_num_rows($rspro_valg);
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. marts 2013 - 10:15 #4
Jeg troede du mente den anden vej. At den selv skulle sætte sine variabler ud fra POST/GET/SESSION-variabler osv. Det har intet med php.ini at gøre, nok snarere at der ikke er det i $_GET['valg'] som du forventer eller din SQL er forkert sammensat.
Avatar billede dinno Nybegynder
12. marts 2013 - 11:24 #5
okay smider du lige et svar
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. marts 2013 - 11:49 #6
Samler ikke ellers tak, accepter du bare dit eget svar. Fik du løst dit problem?