Avatar billede spe Nybegynder
12. marts 2013 - 08:32 Der er 5 kommentarer

Fortælle søgerobot, at et ord i teksten blot er henvisning til et billede

Ifølge Google er det vigtigste ord på mit site "billede" og det er det bestem ikke. Jeg har blot i mine tekster mange henvisninger til billede x.
Jeg har ledt på schema.org efter en løsning men kan ikke finde noget der løser mit problem. Der kan dog meget vel være der findes en itempro der dur. Er der en af jer der har løsningen?
Avatar billede hubertus2013 Nybegynder
12. marts 2013 - 11:16 #1
Sådan fungerer Google
http://bibliotek.kk.dk/node/967
Avatar billede hubertus2013 Nybegynder
12. marts 2013 - 11:19 #2
Og lidt mere omd forksellige Google ting.
http://www.google.dk/intl/da/about/products

Hvor der kan findes mange oplysninger hvis du er den der vil undersøge tingene og ikke bare have det hele serveret på et sølvfad ;-)
Avatar billede olebole Juniormester
12. marts 2013 - 14:32 #3
<ole>

Google's søgebot og indekseringsalgoritme er maskinel, som ikke tænker. Bruger du ordet 'billede' ofte i dine tekster - som f.eks. ved en henvisning - er ordet vigtigt, set fra Google's stol.

I modsætning til i 90'erne, bygger søgemaskiner idag primært deres rating/ranking på indhold, links til sitet og indhold på sites, der linker til sitet.

Google var faktisk dén søgemaskine, som gjorde udslaget. Den var et forsøg på at lave et 'demokratisk', brugeradfærdsstyret indeks, hvilket i 98/99 var et kæmpe fremskridt. Siden har en websides indhold haft meget stor indflydelse på, hvordan siden vurderes.

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
12. marts 2013 - 14:37 #4
- men du kunne jo bruge et andet ord. Bruger du 'billede' mange gange, er der fare for, at Google opfatter dit site som omhandlende foto, kunst, etc.

I bøger bruger man ofte en henvisning til et billede med noget i stil med "Fig. 1.2". Bruger du det, er den slags sproglig sammenblanding ikke så sandsynlig. Meget andet kan du nok ikke gøre  =)
Avatar billede olebole Juniormester
15. marts 2013 - 14:29 #5
?