Avatar billede hijklm Juniormester
12. marts 2013 - 10:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ipad tændt-app

Jeg har fået en Ipad via arbejde, som er sat op med kodeord som sikring. Fint nok, men det er ret træls at den går i pauseskærm så hurtigt og dermed kræver kode for at låse op.

Er der nogen der kender en app, som kan holde skærmen tændt? Har fundet en lignende til Android, men synes ikke at have held med noget til Ios....

Og kan ikke bare slå det fra i Generelt-indstillingerne, da dén mulighed naturligvis er fjernet af it-afdelingen.
Avatar billede kjeldsted Novice
12. marts 2013 - 10:25 #1
Kan du ikke ændre "Kræv kode" fra "straks" til "efter 15 minutter". Så vil der gå et kvarter fra du sidst rør den til den kræver kode igen.
Sådan er min egen i hvert fald sat op, og på den er der nemlig påkrævet kode grundet en arbejdsmail.

Og idéen men app'en vil så vidt jeg ved ikke fungere i praksis, da det vil kræve at denne applikation er i fokus. Så ville du skulle åbne denne App hver gang du kigger væk et kort øjeblik, og så er vi jo lige vidt i besværlighed.
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2013 - 10:34 #2
Under indstillinger -tandhjulet- under generelt, sæt automatisk lås til "aldrig" så er din iPad åben indtil du beslutter at lukke.
Men så skal du selvfølgelig også selv lukke, hvis du ved, du ikke skal bruge den i meget lang tid.
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2013 - 10:38 #3
Ps. Alternativt kan du jo slå koden fra, medens du arbejder med din iPad, og så slå den til, når du ikke skal bruge den den i længere tid.
Avatar billede kjeldsted Novice
12. marts 2013 - 10:54 #4
#2, #3:
Nu skriver hijklm at koden er et krav fra IT-afdelingen. Og så virker den metode ikke ;-)
Hvis du har en Exchange mail syncet op med din iPad kan en IT-administrator på denne Exchange kræve at iPaden (/iPhonen) skal være låst med kode. Og så skal man slette mailen fra iPaden for at kunne slå koden fra.
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2013 - 11:18 #5
Nå ok, så må jeg jo hellere trække det forslag:)
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2013 - 11:34 #6
Ps. Jeg  skulle nok have læst spørgsmålet mere grundigt.
Avatar billede hijklm Juniormester
12. marts 2013 - 13:58 #7
Præcis dét er problemet. Og rent sikkerhedsmæssigt forstår jeg jo godt at it-afdelingen har sat kode på og har gjort, at vi ikke kan slå det fra.

Men det er bare enormt irreterende hele tiden at skulle logge på.

På Android har man f.eks. en app der hedder Screen Ghost der kan det jeg efterspørger. Den udsætter screen timeout og kører i baggrunden.
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2013 - 14:07 #8
Ja jeg forstår i alt fald din irritation. Den IT afdeling er efter min mening gået for vidt med sikkerheden. At skulle åbne sin iPad så ofte med kode, dag efter dag, er jo en usund stressor. Formodenlig føler du somme tider lyst til at smide den iPad ud af vinduet, eller noget lignende.
Avatar billede kjeldsted Novice
13. marts 2013 - 02:37 #9
Men som skrevet kan et program ikke kører i baggrunden på den måde i iOS.
Så som jeg ser det er eneste måde at sætte timeouten på 15 minutter, og kan kan du jo vælge en kode der fx. bare er 0000 eller sådan så er det så hurtigt som muligt at logge ind.
Avatar billede kjeldsted Novice
16. marts 2013 - 12:18 #10
Og du kan jo faktisk tilmed sætte din iPad til første at slukke skærmen efter 15 minutter. Og så er vi jo oppe på at der går 30 minutter fra du forlader iPaden til at den spørger om en kode.
Avatar billede hijklm Juniormester
07. juni 2013 - 18:41 #11
Tak for input, men IT-afdelingen har sikret sig i hoved og r.., så ingen af forslagene er mulige i indstillingerne. Træls, men det må jeg leve med.
Avatar billede hijklm Juniormester
01. juni 2015 - 14:47 #12
Er nødt til at lukke grundet manglende løsning.