Avatar billede kjeldaage Novice
14. marts 2013 - 20:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Office Outlook på flere PC

Jeg bruger Outlook (Office 2007 Suite-pakken) på flere computere. Jeg har på alle klikket i firkanten, der sørger for, at der bliver bevaret kopier af mails på serveren (Outlook-funktioner-kontoindstillinger-rediger-flere indstillinger-avanceret-gem en kopi af meddelelserne på serveren).  MEN - når jeg f.eks. har åbnet en mail på desktop-computeren eller min nye ASUS VivoTab Tablet, kan jeg IKKE hente den på Notebook'en - og omvendt. Der er Windows 8 Pro på Notebooken og desktoppen og Windows 8 på tablet'en og Microsoft Office 2007 på dem alle. Jeg har f.eks. prøvet at åbne en mail fra videnskab.dk på tablet'en, men kan så desværre efterfølgende ikke få den hevet ned til Notebook'en.  Er der en måde hvorpå jeg kan sikre mig, at jeg efterfølgende kan se alle mails på alle mine computere, selvom en givet mail har været hentet ned til en anden af dem - og - kan jeg i øvrigt på en eller anden måde synkronisere Outlook-oplysninger (kontaktpersoner og kalender) på flere computere ?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. marts 2013 - 14:48 #1
Hej.

  Hvilken server kører du op imod? Er det en Exchange, er der jo ingen grund til at "hente" dem. Så kan du bare køre cached mode, hvis du vil have det hele tilgængeligt offline.

De bedste hilsner
Avatar billede kjeldaage Novice
15. marts 2013 - 15:27 #2
Hej,
Jeg er ikke klar over hvad der menes. Jeg får signalet fra Telia / G4 mobilt bredbånd (trådløst). USB modtageren er sat til en lille router, der videresender via 230 V strømnettet. Jeg ved ikke hvad der menes med cached mode og altså heller ikke, om "det er en Exchange".
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. marts 2013 - 09:29 #3
Ok - hvad er det for noget post, du vil hente? Ud over at det er e-mail... er vi nød til at vide om det er noget webmail hos din internetudbyder eller om det er en mailserver, der står i en virksomhed. Med svaret in mente antager jeg, at du ikke har din egen mailserver kørende.
Avatar billede kjeldaage Novice
16. marts 2013 - 11:11 #4
Det drejer sig om mails hhv. gmail og hotmail. Ikke andet.    Nej jeg har ikke nogen server selv, har som sagt en 4G trådløs forbindelse fra Telia og får alt derfra direkte til computerne. Er "cached mode" noget jeg kan slå til for at løse problemet og i bekræftende fald hvor og hvordan slås det til ?
Avatar billede kjeldaage Novice
13. april 2013 - 10:32 #5
Da jeg ikke har fundet andre løsninger, har jeg installeret en gratis løsning fra TopSync, der foreløbigt klarer opgaven nogenlunde.