Avatar billede jarret Nybegynder
15. marts 2013 - 16:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

fade to div onClick??

Hej

Jeg er ved at lave en "brugerne siger" ting på min forside. Har fundet et lille script der fader en liste af <div>'s ind og ud  og det virker fint. Men jeg kunne godt tænke mig en pause og skip frem og tilbage funktion. Har ikke meget styr på Jave script så kan nogen hjælpe mig?

Tænker at have 3 små div's med noget ala onClick('fade_to_next_div')

ser her:
http://www.hvemkommer.dk/

det nuværende script jeg bruger:

$("#usercomment> div:gt(0)").hide();

setInterval(function() {
  $('#usercomment > div:first')
    .fadeOut(0)
    .next()
    .fadeIn(1000)
    .end()
    .appendTo('#usercomment');
},  8000);

Jeg ville måske også gerne lave det til slide i stedet for fade hvis nogen har styr på det..
Avatar billede olebole Juniormester
15. marts 2013 - 21:29 #1
<ole>

Som jeg læser dit spørgsmål, er vi ret enige om, at det er et helt andet script, du skal bruge  =)

Der ligger oceaner af sliders med jQuery 'derude'. Mon ikke det var en idé at søge dem på Google - og vælge den, der passer bedst med dine ønsker?

/mvh
</bole>
Avatar billede jarret Nybegynder
15. marts 2013 - 21:55 #2
hvorfor svarer du når du ikke har et svar?

jeg har søgt på google og det vil tage mig tid at finde ud af da jeg er ret dårligt kørende med jQ og javascript, det script jeg bruger er googlet og nu kunne jeg godt bruger noget hjælp. Så vidt jeg har forstået er det en del af pointen med eksperten.

og nej jeg tror ikke vi er enige om ret meget
Avatar billede olebole Juniormester
15. marts 2013 - 23:03 #3
Grunden til, at jeg svarer, er, at jeg i løbet af de seneste 14 år har fundet ud af, hvordan Eksperten virker  *o)

Det script, du har fundet er jo et helt andet end det, du efterlyser. Ergo bør du finde noget andet i stedet for at prøve at lappe noget, der er lavet til noget, du ikke skal bruge. Det ville være tåbeligt at hækle løs et uegnet script, når nu der findes så mange færdige løsninger, som gør præcis, hvad du beder om.

Pointen med Eksperten er 'Hjælp til selvhjælp'. Ønsker du færdige løsninger, hvor du ikke selv skal tænke eller gøre noget, oprettes spørgsmålet i kategorien for 'Opgaver'.
Avatar billede jarret Nybegynder
11. maj 2013 - 07:00 #4
l