Avatar billede opson Novice
22. marts 2013 - 21:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Joomla

Hej alle kloge hoveder...

Jeg har installeret joomla på min synology, det virker fint, men er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg får joomla til at gemme hjemmesiden direkte i web mappen på min synology så den kommer online?
jeg har lige kopieret det hele fra web\joomla\ og lagt det over i web, så det køre nu men så skal jeg jo kopiere hver gang jeg laver ændringer!

Håber i kan hjælpe!
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. marts 2013 - 23:15 #1
Det er faktisk metoden hver gang du laver nye ændringer, uanset om du har har din hjemmeside på din egen synology, eller om du har den på et webhotel.
Hvordan vil du ellers opdatere din hjemmeside?
Ellers- du fortæller ikke hvilke filer du opdaterer. Er det nogen du opbevarer på din PC, eller opdaterer du på filer, der allerede ligger på din synolgy?

/ptj_11
Avatar billede opson Novice
23. marts 2013 - 09:42 #2
synologyen har egen webstation, den er sat op til at hvis der ligger en index-fil i disk1\web\ mappen så er den automatisk online, men joomla ligger index-filen i disk1\web\joomla mappen, så jeg skal bare have jomla til at ligge filerne et niveau op, altså i disk1\web\!
Avatar billede ptj_11 Forsker
23. marts 2013 - 10:46 #3
Jeg kan ikke huske hvilken fil deter, som bestemmer, hvor index-filen bliver placeret, men her et lille råd:
Start med at lave en backup af din Joomla-installation.
Herefter henter du programmet "TotalCommander" herfra:
http://www.totalcmd.dk/cms/main.php?id=52
Installer programmet, og når det kører, så åbner du mappen med din joomlainstallation.
Her klikker du så i menupunktet "Kommandoer/Find filer".
I søgevinduet sætter du et flueben i boksen "Find tekst" og kopierer strengen "disk1\web\joomla".
Så vil TotalCommanderen gennemsøge alle filer i rodmappen og alle underliggende mapper for filer, der indeholder tekststrengen.
Herved finder du frem til den eller de filer, der bestemmer, hvor Joomla placerer index-filen.
Når filen er fundet, så kan du redigere den, så filplaceringen bliver som du ønsker.
Forsøg ovenstående, og lad os høre, om det løser problemet.
/ptj_11
Avatar billede opson Novice
23. marts 2013 - 11:03 #4
har lige forsøgt, men uden held

det er jo nok fordi det er et cms system og at joomla er hjemmsiden..
men måske løsningen kunne være bare at lave en lille index fil som bare sender videre fra web\ til web\joomla

noget der lige ved hvad der skal stå i den index fil?
Avatar billede opson Novice
24. marts 2013 - 11:27 #5
Jeg har nu fået det til at virke med et virtuelt host som er en del af synology....
mere simpelt kan det ikke være, man skal bare gøre det rigtigt :)