Avatar billede ngr Praktikant
23. marts 2013 - 21:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Idiotiske funktioner i Word

Jeg er dødirriteret over nogle funktioner, som jeg ikke kan finde ud af at ændre.
Det er ganske vist i Outlook, de generer mig, men jeg går ud fra, at de stammer fra Word, idet det jo bruges af Outlook som editor.
Lige nu kan jeg huske to ting:
Hvis jeg f.eks. skriver "f.eks." eller på anden måde bruger et punktum, så ændres det næste bogstav til stort. Det ønsker jeg, at Word/Outlook blander sig uden om, men hvor ændrer jeg det?
Hvis jeg i starten af en linie skriver en tankestreg, et mellemrum og derpå et ord, så rykkes det hele ind - en slags tabulering.
Hvordan ændrer jeg det?
På forhånd tak
Avatar billede ngr Praktikant
23. marts 2013 - 22:29 #2
Der står:
Klik på Indstillinger i menuen Funktioner i hovedvinduet i Microsoft Outlook, og klik derefter på fanen Stavekontrol.

Jeg aner ikke, hvad hovedvinduet er, og jeg kan ikke finde noget, der hedder "Funktioner"
Avatar billede milter Ekspert
24. marts 2013 - 00:14 #3
Hvilken Outlook version bruger du?

Normalt har de alle en "Hjælp" eller "Help" del, som du åbner og hvor du derefter taster det ord, du har brug for hjælp til.

De ord kan f.eks. være "Funktioner", "Hovedvinduet", eller "Stavekontrol".
Avatar billede ngr Praktikant
24. marts 2013 - 01:23 #4
Den hjælpefunktion er ikke en skid værd. Du kan lisså godt skrive strudseæg eller elefantpik - der kommer intet brugbart ud af den.
Avatar billede milter Ekspert
24. marts 2013 - 01:47 #5
Tjah....?

Det kommer nok an på, hvordan man bruger den funktion. En smule tålmodighed vil nok hjælpe :-)

Jeg tror stadig, at løsningen på dit problem skal findes via ændringer indstillingerne for  "autokorrektur" i Outlook.

Med hensyn til "elefantpik", ja så kan jeg da også linke til et af mine egne billeder af den slags, men det hjælper dig nok ikke med dit problem med Outlook :-)
Avatar billede ngr Praktikant
24. marts 2013 - 03:49 #6
Ja, jeg tror også, at det er der, det skal løses, men vil du ikke give mig ret i, at det er besynderlig, at det er så svært at finde frem til i et program, som vel henvender sig til almindelige mennesker. Det er jo da ikke særlig kompliceret, det jeg beder om.

Jeg mangler nok utålmodighed, men jeg har ikke een eneste gang oplevet, at Microsofts hjælpefunktioner kunne bruges til noget som helst, tværtimod kommer altid den frem med de mest idiotisk resultater, som tyder på, at dem, der laver dem, sidder i en evig hashrus eller det, der er meget værre.
Avatar billede hcma Novice
24. marts 2013 - 11:20 #8
så tager vi den skridt for skridt:  (Word 2010)
Åbn Word --> Filer --> Indstillinger --> Korrektur --> Indstillinger for Autokorrektur --> Fanebladet Autokorrektur:  Slet flueben ud for "Første bogstav i sætning med stort" --> og se også lige derinde om der er andet du vil have ændret.
Avatar billede hcma Novice
24. marts 2013 - 11:22 #9
og det er jo også det som milter henviser til i #1
Avatar billede martens Guru
24. marts 2013 - 11:32 #10
Nemt nok ( har lige installeret Office 2010 for at være helt sikker )

Filer >> Indstillinger >> Korrektur >> Indstillinger for Autokorrektur...

FJERN fluebenet ved : Første bogstav i sætninger med stort..
OK

Ja du har lidt ret, det er ikke det nemmeste at finde ud af - Det var også meget nemmere med de gamle versioner af Office ( 2000 + 2003 )

Desuden burde de have skrevet :Store bogstaver efter punktummer . . . ;o)
Avatar billede vejmand Juniormester
24. marts 2013 - 11:35 #11
martens >> At kopiere andres løsningsforslag, og så sende som "Svar" for at stjæle point, er altså ikke særlig smart.........
Avatar billede martens Guru
24. marts 2013 - 11:44 #12
Nu er det sgu da ikke noget der er kopieret vejmand... ( besynderligt opkaste, at komme med her ) - Det er vist nu heller ikke det jeg er kendt for her på e.dk

Vist på tide at komme "ind i kampen"

Ser spørgsmålet her på eksperten og klikker lidt rundt i Word.. og installerer Office 2010 - kører p.t. med 2013 ( så jeg er helt sikker.. )

Vender tilbage til eksperten ... og poster svar ( i mellemtiden er der postet svar ... ( fra hcma )

Så nej !  dette er ikke stjålet fra hcma, der var hurtigere end undertegnede.....

Fortsat god dag !
Avatar billede hcma Novice
24. marts 2013 - 13:14 #13
Hej,  bare for at være "lidt" kontrær:
Jeg har ikke lagt et svar; kun en kommentar. Jeg lægger først et svar, hvis spørgeren beder om det, da jeg jo ikke kan være sikke på om mit forslag kan bruges :o) (sådan er jeg altså blevet opdraget i at bruge Eksperten.dk)