Avatar billede ch007 Nybegynder
26. marts 2013 - 14:20 Der er 4 kommentarer

Script fejl vises i Google Chrome / Internet Explorer

Når jeg programmerer vil jeg gerne, at jeg får en evt fejl vist i min browser.

Jeg vil gerne benytte Googles browser. Men en løsning til Explorer vil også være brugbart.

Tidligere har jeg sat flueben i Vis Sriptfejl (eller lignende). Det virker ikke længere.

Jeg får blot denne fejlmeddelse:
Server Error

500 - Internal server error.

There is a problem with the resource you are looking for, and it cannot be displayed.
Avatar billede olebole Juniormester
26. marts 2013 - 16:06 #1
<ole>

I IE trykker du F12 og vælger fanen 'Konsol'.

I Chrome trykker du på knappen med de tre streger oppe i højre hjørne. Her vælger du 'Udviklerværktøjer'

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
26. marts 2013 - 16:07 #2
- men da det jo er en serverfejl, vil det nok ikke give relevante informationer
Avatar billede claes57 Ekspert
26. marts 2013 - 16:17 #3
hvis iss kører på egen maskine, så i IE funktioner/internetindstillinger/avanceret
der skal ikke være hak i de 2 linjer med deaktiver script-fejlsfinding...
længere nede sæt hak i Vis en meddelelse om hver scriptfejl og vis meddelelser om uskadelige http-fejl
så er den sat op til at vise mest muligt om fejl - men det kan være generende hvis den bruges til andet end udvikling (du er vel ligeglad med evt kodefejl på avisers sites)
Avatar billede maddog_em Nybegynder
26. marts 2013 - 18:27 #4
Har selv haft problemet, løsningen dengang er her:
http://blogs.iis.net/bills/archive/2007/05/21/tips-for-classic-asp-developers-on-iis7.aspx

Håber det stadig dur til IE