Avatar billede blomst42 Nybegynder
28. marts 2013 - 08:21 Der er 5 kommentarer

Excel beregning

I mit regneark til faktura har jeg en kolonne, hvor totalsummen regnes. Når jeg i cellerne angiver formlen skriver excel automatisk 0,00 i alle cellerne, hvor fomlen ligger bag. Hvordan kan jeg skjule det og bibeholde formlen? FAkturaen skal sendes ekstent ud og alle de nuller sakl jo ikke være der.
Avatar billede jenslassen Praktikant
28. marts 2013 - 08:51 #1
Hej
Du skal ind i Excel indstillinger
Vælg Avanceret, kør ned til afsnittet Visningsindstillinger for dette ark.
Der skal du fjerne mærket i Vis et nul i celler, der har nulværdi

Så vil det virke

Jens
Avatar billede vejmand Juniormester
28. marts 2013 - 09:26 #2
Eller:
=HVIS(A1+B1=0;"";A1+B1)
Avatar billede blomst42 Nybegynder
28. marts 2013 - 09:49 #3
Tak for det. Jeg får en fejlmedddelelse, når jeg fjerner afmækningen derinde, som om jeg ikke har tilladelse til at ændre i noget der.
Avatar billede jenslassen Praktikant
28. marts 2013 - 09:57 #4
Hvis du gør som i #1, burde du ikke få en fejlmeddelelse, ellers må der være noget galt med formlen.
Avatar billede vejmand Juniormester
28. marts 2013 - 10:14 #5
Har du prøvet mit forslag?

PS: Husk at sende egne indlæg som kommentar, og ikke som svar. Svar er til pointgivning, som tak for hjælpen.
Når problemet er løst, ber du hjælperen om at sende et svar(hvis ikke hjælperen har sendt et svar), som du efterfølgende accepterer.