Avatar billede hornbech Praktikant
29. marts 2013 - 20:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Langsom Synology DS211J

Jeg har en Synology DS211J med 2 stk. 2TB Samsung diske, som jeg med stor glæde har haft i lidt over 2 år nu.
Jeg bruger den bla.a til at streame musik og film til min WD TV HD Live Media Player.
Det har kørt upåklageligt men er inden for den senere tid begyndt at være noget langsomt. Den er begyndt at stå og tænke meget når jeg flytter filer m.m på disken.
Og specielt hvis vi ser film her den begyndt engang imellem at hakke, specielt hvis jeg logger ind på NAS'en og laver noget mens jeg streamer.
Ville ind for at se resourceovervågningen på den, men den vil slet ikke starte op, den fortæller bare "forbindelse mislykkedes. Kontroler dine Netværksforbindelser"
Avatar billede Blueeyez Mester
29. marts 2013 - 20:22 #1
Har du haft koblet den fra routeren i den tid du har haft den?
Avatar billede hornbech Praktikant
29. marts 2013 - 21:01 #2
Nej jeg har ikke haft den koblet FYSISK fra dvs. taget kablet ud.
Men den har været genstartet og slukket, og routeren har også været genstartet
Avatar billede Blueeyez Mester
29. marts 2013 - 21:24 #3
Prøv og sluk hele dit netværk i 10 min (det er et gæt fra min side så ingen garanti for at det løser noget) bemærk det er hele netværket og ikke kun visse dele (primært modem, router og nas)
Avatar billede hornbech Praktikant
29. marts 2013 - 22:02 #4
Det er vel nok at slukke for min Nas og min router, min fiberlinie har jo ingen betydning når bare de 2 andre er slukket
Avatar billede Blueeyez Mester
29. marts 2013 - 22:22 #5
Vil ikke mene, men at gøre 100% slukning af netværket vil jeg anbefale.. Blot for at slukke evt. Aktivitet i lan kabler/porte..
Avatar billede Blueeyez Mester
08. april 2013 - 21:25 #6
Afmelder tråden.
Avatar billede hornbech Praktikant
13. april 2013 - 08:17 #7
Kom med et svar. Umiddelbart har din løsning hjulpet.
Avatar billede hornbech Praktikant
13. maj 2013 - 21:53 #8
Nu er det en måned siden jeg bad om at få lov til at dele point ud, så nu tager jeg dem selv og lukker tråden